Vraag

Surround opstelling - dolby digital via switch en splitter?

  • 9 January 2020
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Hallo, ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan naar het probleem dat ik bij afspelen 5.1 materiaal vanaf apple tv / ziggo box geen geluid kreeg uit het systeem. Ik ben erachter gekomen dat mijn TV dit signaal niet doorgeeft. Vervelend, maar ik heb een oplossing bedacht die ik even wil voorleggen voordat ik aankopen ga doen :)

Mijn setup is een beam, sub en 2 one’s achter.

Ik laat vanaf nu alle HDMI apparaten op een HDMI switch binnenkomen. Het signaal uit deze switch laat ik naar een splitter lopen (1 → 2) en van hieruit gaat 1 kabel naar de televisie en 1 naar de beam. Ik zorg ervoor dat de switch en splitter beide dolby digital ondersteunen.

Mijn vraag: zou dit werken? En wat zijn de nadelen van deze setup (behalve het zo nu en dan handmatig moeten switchen signaal), kan ik bijvoorbeeld het volume niet meer regelen via de AB van de televisie?

Alvast bedankt voor het meedenken!

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Officieel geven we geen ondersteuneing op switches en andere convertors en apparatuur, we zien het liefst dat de Sonos rechstreeks op de TV word aangesloten.

Aanzien dit geen optie is, moet je wel met zo’n soort switch werken.

Toch zeggen we hier altijd duidelijk bij, je koopt het op eigen risco, en wilt eigenlijk met punt van verkoop een afspraak maken dat je ‘t wilt komen terugbrengen als het toch niet de oplossende factor is.

Reden dat we het niet ondersteunen is mede omdat er vaker problemen mee ervaren worden dan een oplossing, dat je geen geluid zou ervaren, of dat een Dolby signaal als stereo word aangeboden.

De Beam zal via HDMI Arc op de TV aangesloten moeten worden wil je met de smart controller van de TV de Sonos kunne besturen, daarnaast kan de Beam ook een infrarood signaal inleren.