Vraag

Surround geluid

  • 18 March 2016
  • 4 reacties
  • 723 Bekeken

Excuses als deze vraag vaker is voorgekomen.

Ik heb een playbar en 2 x een play 3 geïnstalleerd. Als ik via de Sonos App muziek afspeel heb ik geweldig surround geluid. Echt heel blij mee.
Als ik echter een serie kijk op TV of simpelweg muziek via MTV o.i.d. dan zijn de play 3's veel minder prominent aanwezig. Je hoort een klein achtergrond geluid maar bij lange na niet zoals het geluid als ik via de Sonos app muziek afspeel.

Is dit een instelling die ik mis? Als ik bij familie of vrienden zit heb ik het idee dat hun play's veel beter werken.

Ben benieuwd waar ik het zoeken moet.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge
instelling kamer dan geavanceerd en instelling surround kiezen daar kun je ze harder of zachter zetten
Badge
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat het aan de tv ligt. De tv zend alleen stereo geluid uit ipv dolby. Dit kun je zijn bij info over mijn sonos in de ap. De oplossing van dit probleem heb ik helaas niet... Echt een wereld van verschil als ik muziek luister of tv kijk.
Reputatie 3
Het zou kunnen dat de TV enkel PCM stuurt en niet Dolby Digital, misschien eens kijken in de handleiding van de TV om zeker te zijn?

Maar iets wat je sowieso kan proberen is de achtergrond spelers op "vol" geluid zetten in plaats van de standaard "sfeervol". Dat kan bij instellingen - instellingen kamer - naam van de kamer - geavanceerde audio - instellingen surround. En natuurlijk ook harder zetten zoals jutderat al voorstelde.

Hopelijk klinkt het beter zo!