Vraag

surround combi

  • 20 October 2017
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Ik gebruik de Connect om met mijn versterker mijn 'gewone' stereo speakers aan te sturen, maar aangezien dat een 5.1 versterker is, wil ik met een aantal Play:1's de surround-mogelijkheid gaan benutten.
Kan dat?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Als u 2 Play:1's zou groeperen met de Connect zal dit altijd alleen stereogeluid zijn. De enige manier om met Sonos een 5.1 surroundgeluid te krijgen is om de volgende setup te hebben:
- eenmaal een PLAYBAR of PLAYBASE, deze is met optische kabel dan op de TV aangesloten
- tweemaal een PLAY:1, PLAY:3 of PLAY:5(generatie 2). Deze dienen als achterspeakers
- eenmaal een SUB. Niet perse nodig maar maakt het surround geluid wel compleet met een veel rondere bas.
- Uw TV moet Dolby Digital als signaal uitsturen via de optische uitgang
Beste ik heb 4 play 3 soundbar aangesloten op de tv.
Achter speakers als surround helaas haal ik geen voldoening uit de voorspeakers.
Volume voor speakers moet appart via app geregeld worden.
Gaan niet met de afstandbediening mee van de tv !

Komt hier een upgrade voor ??
Beste ik heb 4 play 3 soundbar aangesloten op de tv.
Achter speakers als surround helaas haal ik geen voldoening uit de voorspeakers.
Volume voor speakers moet appart via app geregeld worden.
Gaan niet met de afstandbediening mee van de tv !
Vraag is
Komt hier een upgrade voor ??
Reputatie 5
Badge +2
Helaas zijn er geen plannen om hier verandering in te brengen. Het is zo dat de PLAYBAR alleen ene IR ontvanger heeft en als het volume middels de afstandsbediening wordt bedient verandert het volume niet mee op de andere spelers.