Beantwoord

Surround Beam + 2one

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Beste
De play one speakers verbinden zich heel vaak niet met de wifi ( meer niet dan wel ) de beam werkt altijd zonder probleem iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Frank N 30 January 2019, 12:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je onderwerp zegt Surround Beam, maar het zijn eigenlijk de One's die als surround werken van de Beam.
De Beam zal via 5ghz wifi de surround speakers aansturen, en mogelijk staat er iets in de buurt wat ook 5ghz wifi aan het uitzenden is, waardoor de surround speakers niet goed met je Beam kunnen communiceren.
Denk hierbij aan een Ziggo Horizonbox, welke vaak dicht in de buurt van de TV en Beam staat en dus zou kunnen storen, het uitzetten van de 5ghz wifi op zo'n Horizonbox kan dan vaak wonderen doen.
Toch ontvang ik ook graag een diagnose van de Sonos installatie zodat ik concreter over je Sonos-huishouden kan spreken.
75461381
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat de Beam continue aan het schakelen is tussen de frequenties van 5Ghz WiFi. Er is dus teveel storing in de lucht om een constante verbinding te maken.

Helaas kan ik niet opmaken welke apparaten voor deze storing zorgen. Ik raad je aan om tijdelijk 5Ghz op je router uit te zetten en te kijken of het probleem daarmee verholpen is.