Beantwoord

Sub valt altijd weg


Sinds kort valt mijn sub altijd uit, moet deze dan volledig verwijderen en terug aanmaken en dan werkt hij voor 1 avond , dag nadien zelfde probleem...Enkel stekker uittrekken lukt niet.
Mijn configuratie is 2 play1's , playbar en sub(beiden 1 maand oud), samen op een bridge kanaal 11.
Heb nog andere sonos play1's in huis, hier allemaal géén problemen mee, enkel problemen met sub.
Ik vind dit behoorlijk irritant en gezien de prijs belachelijk om hem hiervoor op kant te schuiven.
Is hier al een oplossing voor? Ik zie dat er al meerdere malen problemen gemeld zijn aangaande sub's.
icon

Beste antwoord door Tim S 19 April 2018, 17:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Sticky78,

Het wegvallen van componenten kan vele redenen hebben, meestal heeft het te maken met een router welke op 5ghz wifi werkt, en dicht in de buurt staat van de Playbar/Playbase en/of Sub.
Vaak staat er bijvoorbeeld een Ziggo Horizonbox in de buurt wat deze 5ghz wifi uitzend en daarom problemen veroorzaakt.
In dat optiek raden we aan de 5ghz van zo'n router uit te zetten om te zien of de zelfde problemen zich nog voordoen.
Tevens ontvangen we graag een diagnose van de installatie, het liefst 2 diagnoses, een diagnose terwijl de Sub gevonden word, en een diagnose kort aangemaakt nadat de Sub verdwenen is.
Zie graag de 2 diagnose nummers tegemoet.
Beste,

router verplaatst, 5ghz uitgeschakeld, valt compleet weg. Zo erg dat ik hem verwijder, terug aanmaak, hij speelt een vijftal minuten en valt terug uit, lampje blijft wit branden(statuslampjes zijn uitgeschakeld bij mij) en hij blijft uit.
Hij komt in het geheel niet meer op.

Diagnose 1 terwijl hij meespeelt eerste 5 minuten 1906845344
en diagnose 2 wanneer hij uitgevallen is : 975761334

Daarna niet meer mogelijk om hem te laten meespelen, zelfs stekker uittrekken 20 seconden en terug inpluggen lukt niet....
Ben ten einde raad :?
Reputatie 7
Badge +2
Hoe krijg je de Sub weer terug in de installatie? Door deze volledig van het stroom af te halen en opnieuw aan te sluiten? Of zou je ervaren dat deze automatisch in de software weer naar voren komt?
Wat voor lampje geeft de Sub als deze verdwenen is? Blijft deze vast wit? Indien je na het verdwijnen van de Sub de knop in zou drukken, zie je dan dat deze oranje word?
Hij komt nooit automatisch terug....het lampje blijft vast wit branden en als ik hierop druk gebeurd er niets, het lampje blijft halsstarrig wit branden...
De eerste keren komt hij terug als ik de stroom eraf haal (voor max 15 minuten speelt hij terug mee), dan lukt dit niet meer en verwijder ik hem volledig uit systeem en maak ik hem terug weer aan(soms speelt hij dan wat langer mee).
Reputatie 7
Badge +2
Klinkt als een Boot Failure, als-in de software die crasht, en niet weet wat deze meer moet doen, totdat je het toestel opnieuw opstart.
Dit moeten we aanmelden voor omruiling, ontvang graag het serie nummer van de Sub zodat ik deze voor je kan verwerken.
Er zal dan per email verder gecommuniceerd worden.
Ok, dacht al iets in die richting...
Zal vanavond het serienummer posten, alleszins al bedankt voor je feedback.
Serienummer : 1712 94-9F-3E-A0-93-5E-4
In afwachting van je mail, breng ik de sub reeds terug naar de winkel?
reeds 5 dagen sub-loos 😞
Reputatie 7
Badge +2
In afwachting van je mail, breng ik de sub reeds terug naar de winkel?
reeds 5 dagen sub-loos :(

Excuus, vanwege de Migratie van gisteren konden we het proces nog niet in werking zetten.
Heb dit nu in werking gezet, je gaat hier spoedig een mail over ontvangen.
Opgestuurd en vervangen binnen de week, top service, bedankt voor deze! 🆒