Vraag

Speakers buiten surroundspeakers haperen

  • 25 February 2023
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Hoi,

Sinds een aantal maanden heb ik problemen met de Sonos speakers anders dan mijn surroundspeakers. Dit speelt zich alleen wanneer het geluid over de tv gaat. 
De totale set-up bestaat uit;

  1. Beam
  2. 2x Play One
  3. 1x Play 5 (aux aangesloten op platenspeler)
  4. 1x Play one

De beam en de 2x play one’s vormen de surroundspeakers. De Play 5 en de 1x Play one zijn onderdeel van een groep en spelen tegelijk als de TV aanstaat. Het probleem is dat de Play 5 en de 1x Play one haperend, het geluid valt iedere aantal secondes een seconde weg. Sporadisch geeft de Play 5 ook een krakend geluid. 
 

Zo nu en dan wissel ik van WiFi kanaal om het te verhelpen. Dit heeft een keer gewerkt maar lijkt nu de laatste weken niet de oplossing. 

Het is een Samsung TV en de provider is KPN.
 

Wie heeft de oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Je zou eens bij de instellingen-audiocompressie kunnen kijken en op gecomprimeerd zetten. Wellicht dat dat helpt.

Je zou eens bij de instellingen-audiocompressie kunnen kijken en op gecomprimeerd zetten. Wellicht dat dat helpt.

Helaas, dit lijkt niet te werken. Ter aanvullende informatie, het probleem doet zich alleen voor bij de TV. Wanneer ik muziek stream via Spotify dan ervaar ik geen problemen. 

Reputatie 7

Je Sonos loopt via je wifi? Is het mogelijk om een speaker (geen surround) eens bekabeld aan te sluiten en te kijken hoe het dan werkt?

Ja dat klopt, via wifi. Het is momenteel niet mogelijk omdat de huidige netwerkkabels niet toereikend zijn. Ik zal morgen een nieuwe halen. Zijn er andere mogelijkheden in de tussentijd?

Reputatie 7

Je zou de speakers dichter bij de router kunnen zetten. Morgen kun je Sonos evt. bellen.

Contact gehad met Sonos. Ze hebben de diagnose bekeken en geconcludeerd dat er teveel interferentie was bij de beam. Het advies was om het WiFi kanaal naar 1 te veranderen en alles opnieuw aan te sluiten. Mocht het niet lukken dan beam aansluiten op netwerkkabel. 
Bij het veranderen naar kanaal 1 (zowel WiFi als Sonos) en het opnieuw aansluiten lijkt te hebben geholpen voor nu. Bedankt!