SoundBar + 2 Play3

  • 11 April 2015
  • 8 reacties
  • 1134 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste,

Vandaag de soundbar gekregen.
Werkt het surround afspelen alleen als 1 van de componenten bedraad is met de router?

Of is het ook mogelijk om ze alle 3 via wifi te laten lopen?

Alvast bedankt voor reageren

Groet,
Sidney

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, sidneyr!

Werkt het surround afspelen alleen als 1 van de componenten bedraad is met de router?

Ja inderdaad. Zie hier.


Of is het ook mogelijk om ze alle 3 via wifi te laten lopen?

Nee, dat zal niet werken.
Reputatie 2
Badge
Heel erg bedankt voor de reactie!
Eigenlijk vind ik het best jammer dat het niet draadloos is. Als je de drie speakers in een groep hebt werkt het wel draadloos maar als je ze als surround wil dan moet er 1 bedraad zijn.
Is het ook geen oplossing om gebruik te maken van een bridge?
De afstand van de router naar een speaker is niet ver maar het is lastig om deze niet via het zicht te laten lopen. Daar moet Ik dan nog iets op verzinnen, momenteel moet je over de kabel heen stappen wat natuurlijk niet echt optimaal is.
Reputatie 4
Badge +3
Is het ook geen oplossing om gebruik te maken van een bridge?

Dat kan wel, zie hier, pagina 9: "Pairing surround speakers with your PLAYBAR requires a wired connection so make sure you have a BRIDGE, BOOST or Sonos player wired to your router with an Ethernet cable before proceeding."
Reputatie 2
Badge
Nog een vraag 🙂

Heeft een bridge meerwaarde als het netwerk perfect is? Ik wil misschien toch een gaatje door de muur boren..

Tevens gaat het om een appartement dus heb geen heel groot bereik nodig.
Reputatie 4
Badge +3
Heeft een bridge meerwaarde als het netwerk perfect is?

Bedraad is altijd beter en betrouwbaarder dan Sonosnet of wifi.
Badge
heb je geen ethernet kabel die aan je tv toekomt?
de meeste digitale toestanden hebben toch een ethernet-netwerk-kabel nodig? de Playbar heeft 2 netwerkpoorten, steek je diegene die toekomt in je digitale tv-box in je Playbar en dan verder naar je tv box .
Reputatie 2
Badge
Heel erg bedankt voor reageren.

Naar de tv gaat helaas geen ethernet kabel.
Maar het probleem heb ik opgelost.

Ik wil 1 van de play3 ophangen aan een muur, en toevallig achter deze muur zit de meterkast. Gaatje door de muur en klaar 🙂
Misschien iemand goed adresje voor steunen voor de Play3, of moet ik hiervoor een nieuw thread openen?

Groet,
Reputatie 4
Badge +3
Misschien iemand goed adresje voor steunen voor de Play3

Flexson krijgt goede recensies.