Beantwoord

Sony tv wel op playbar niet op surround met play1

  • 5 December 2018
  • 2 reacties
  • 1940 Bekeken

Hallo, vreemde situatie ik heb een sony, KD-49XD8077 deze krijg ik wel gekoppeld aan mij soundbar bij gewoon tv kijken. Echter gaan sonos play1 speakers niet mee in het geluid. Hoe kan dat? En hoe los ik dat op. Heb tv al wel op audio speakers gezet.
icon

Beste antwoord door Tim S 6 December 2018, 10:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Ik heb hetzelfde probleem met mijn playbase + 2x Play1 met mijn Sony KDL-40WE660 tv. Playbase werkt prima op tv, en op spotify werken alle 3 de speakers prima samen. De Sony tv heeft geen optische aansluiting dus heb er een klein verlengstukje op moeten zetten. Heb de geluidsinstellingen van de tv op audio systeem staan maar werkt niet. Tips? Thanks!
Reputatie 7
Badge +2
Officieel ondersteunt Sonos geen convertors of "blokjes" die een bepaalde kabel omzetten naar een andere kabel.
Wij zien graag de optische kabel rechtstreeks aangesloten op de TV, indien de TV een coaxiale uitgang heeft, kan je voor een convertor gaan, maar wij geven wel duidelijk aan dat we dit niet ondersteunen.
We ondersteunen dit niet omdat wij hier veel problemen mee hebben ervaren, dat er geen geluid zou doorkomen, of dat bijvoorbeeld een Dolby Digital 5.1 signaal toch als Stereo bij de Sonos soundbar word aangeboden.
Zolang een TV een Dolby Digital signaal doorzet, zal Sonos dit geluid laten horen, ook op de surround speakers.
Mocht een TV geen Dolby kunnen doorzetten, of staat niet goed ingesteld, of de decoder voor de TV geeft stereo ipv Dolby, dan kan deze TV moeilijk dit signaal naar Sonos doorzetten.
Tevens kan je in de Sonos software, via: Meer > Instellingen > Info over Sonos (onderin), bij de soundbar zien wat deze ontvangt via de kabel, hier word Dolby Digital of Stereo weergegeven.
Zo kun je zelf nagaan wat je Sonos ontvangt van de TV, of andere bron waar de optische kabel op aangesloten zit.