Beantwoord

Sony tv blijft herstarten vanuit stand-by na update tv via arc

  • 25 December 2019
  • 7 reacties
  • 762 Bekeken

Beste mede sonos gebruikers,

ik heb een vraagje over mijn tv en sonos beam als ik mijn beam via arc aansluit gebeurt het regelmatig dat de tv vanaf stand-by herstart.nu heb ik dit gevonden dat er meer mensen last van hebben https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/android-8-0-oreo-bug-xf9005-reboot-automatically-when-turn-on-the/td-p/2581752 op een engels forum van Sony. maar nu heb ik een vraag is dit een comptabiliteits probleem want als ik de beam via optische kabel aan sluit is er niks aan de hand. nu heb ik bijvoorbeeld een nvidia shield via arc aangesloten alles blijft gewoon werken. moet ik me zorgen maken tv kapot is of is die gewoon een arc issue ?

icon

Beste antwoord door rico12 7 January 2020, 12:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Playbar en Playbase kunnen alleen via optisch, deze hebben geen HDMI aansluiting.

De Beam kan wel via HDMI, en we zien dan ook liever deze nieuwere HDMI methode dan Optisch, maar in principe zijn er voor de Beam dus meerdere mogelijkheden.

@Tim S dat gebruik ik toch niet afstandsbediening pakken is vaak sneller. Ik zag trouwens op sonos site dat jullie wel optische kabel adviseren. Voor playbar en beam. 

Reputatie 7
Badge +2

Qua audio kwaliteit zit je goed met beide Optisch en HDMI Arc.

Voordeel van HDMI Arc is dat je smart remote ook de Sonos Beam kan besturen, en je bijvoorbeeld via spraak de TV kan uit/aan zetten, iets wat via Optisch niet mogelijk is.

@Tim S ja zeker een nintendo switch een ps4 en de next box van ziggo, ik heb idd gisteren contact gehad met sony die zeggen ook het software is dat het conflicten kan geven. als goed is komt er binnenkort weer een update naar android 9 en hopelijk lost die ook de problemen op ik laat de beam nu gewoon via optische kabel staan er werd mij verteld dat het enkel voor audio ook het beste is dan via arc en ook om problemen te voorkomen werd mij ook zelfs door ziggo medewerker verteld.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je naast de Nvidia Shield en Sonos nog andere apparatuur verbonden via HDMI? 

Denk hierbij aan een Ziggo Next (TV-decoder), ander andere apparatuur.

Sonos zal niet zomaar een commando geven de TV uit of aan te zetten tenzij dit via spraak als commando zou binnen komen.

Dus klinkt toch als een probleem van de software van de TV dat die gek aan het handelen is door de HDMI aangesloten apparatuur.

@Tim S via optische kabel heb ik geen problemen. als ik mijn nvdia shield via arc aansluit is er ook niks aan de hand en shield staat eigenlijk na ik klaar ben met film kijken in rust modes dan zou hij dit toch ook moeten doen?

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Rico12,

Klinkt als een Arc issue.

In principe heeft de Beam de mogelijkheid producten aan en uit te zetten via HDMI Arc.

Als het zich via optisch niet zou voordoen is dit nogmeer de bevestiging dat het commando via Arc zou doorkomen op de TV.