Vraag

Sonos surround met beamer support

  • 23 June 2017
  • 3 reacties
  • 1001 Bekeken

Ik heb de afgelopen twee jaar met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Sonos 5.1 set. Het is een heerlijke filmbeleving, nu nog aangesloten op een tv. Als filmfan kijk je dan automatisch ook naar een beamer als je kamer dat toelaat. Ik zoek al een poosje op het internet naar hoe je de set dan het beste aan kan sluiten op de beamer. Na een telefoontje met Sonos blijkt dat er momenteel geen support is voor het koppelen van Sonos met een beamer. Waarom is dit? Het lijkt een logische wens voor veel klanten.
Komt dit in de toekomst wel? En is het nu dan wel mogelijk indien je de Playbar aansluit op de beamer via bijvoorbeeld Digital coax? (Ik zag dat een paar beamers dit wel hebben). Het aansluiten van de Playbar op de beamer vraagt overigens best wat bekabeling, aangezien deze meestal ver uit elkaar staan.

Dank voor jullie reactie.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Helaas niet, en inderdaad we hebben de Play:5, Connect en Connect:Amp welke een analoge ingang hebben.
Maar weet dat deze analoge ingang alleen Stereo oppakt, geen Dolby signaal.
Je zou dan niks aan je surround speakers hebben. ( los van het feit dat de surround speakers alleen gekoppeld kunnen worden aan een Playbar of Playbase. )
Ik zoek ook al langer naar een oplossing. Ik zou al blij zijn als er een klein apparaatje zou komen die je kan aansluiten op een audio jack uitgang om puur en alleen te verbinden met het Sonos netwerk. Dit zou je generiek kunnen gebruiken om je beamer, telefoon of whatever te verbinden met Sonos. Het gaat een beetje ver om een play-5 naast de beamer aan het plavond te hangen. Is er een kans dat er zo'n apparaatje op de markt gaat komen?
Reputatie 5
Badge +2
Het idee was om de televisie te gebruiken als een soort hub voor de apparaten die er op staan aangesloten, zoals een dvdspeler, spelcomputer of andere apparaten. Zo creeerden we een oplossing die je televisie en randapparaten van vet geluid voorzien. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om met de optische optische geluidsingang te werken.
Voor aanpassingen en nieuwe hardware in de zin die je voorstelt zijn geen plannen. De setup die je probeert te bereiken staat ben ik bang te ver weg van waar de Playbar voor bedoeld is.