Sonos Playbar icm Samsung, Telenet, Playstaton, WD Live hub (mediaspeler)

  • 1 November 2014
  • 3 reacties
  • 2019 Bekeken

Badge
Hoi iedereen,
Na 7 jaar begint mijn huidige 2.1 Sony soundsysteem parten te spelen, en die kleine boxjes waren nu ook niet het van het. Dus als Sonos Play5 gebruiker overweeg ik de Sonos Playbar, maar heb daarbij nog enkele vragen:

Is hij goed te combineren met een Samsung TV (serie 8000 of 7000 van die curved TV's)? Mijn huidige TV zal ook weg moeten wegens geen optische uitgang.

Positieve geluidservaring voor gewone TV uitzendingen, meestal digitaal via Telenet digitale TV? Bv. praatprogramma's, soaps, nieuws, etc. dialogen niet overstemd door brommend geluid of achtergrondmuziek of zo?

De Playstation is mijn enig apparaat dat Blu Rays afspeelt: geeft een enkele playbar een goed gesimuleerd surround geluid (voorlopig nog geen nood aan subwoofer en play's achteraan plaatsen is niet echt een optie).

Zitpositie t.o.v. de playbar: rechtvoor op een 2,75 m. Is dit oké voor geluidservaring, zowel de gesimuleerde surround en de muziekervaring?

Wat met audioformaten? Ik heb mijn oude DVD's geript en op de mediaspeler WD TV Live Hub gezet. Ze zijn in ac3 5.1 en ac3 2 formaat geript. Geeft de eerste dan voldoende gesimuleerde surroundervaring? Wat met formaten zoals AVI, MKV, geripte blu ray's? Of hangt dit af van de geluidsprestaties van de TV gezien zowel Telenet, PS3, WD Live Hub via de HDMI ingangen worden verbonden met de TV.

Wat met Netflix etc.? Wordt het geluid goed weergegeven?

Tips welkom

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Badge
Twee weken een Samsung 48hu7500 en sonos playback in bezit. Geluid speelt alles netjes af. Het is geen gesimuleerd surroundgeluid, maar wel eerder "ruimtelijk" en kamervullend. Speelt geluid probleemloos af van dvd blu-ray tv etc. Werkt feilloos met de Samsung. Als bv muziek aan her spelen is op playbar en tv wordt aangezet, schakelt hij. Direct over op het tv geluid. Werken in groep met sonos 5 werkt ook prima. Als tv aangezet wordt, ontheft hij automatisch groep. Wel raar bij Netflix: geluid is synchroon bij de meeste series, maar bij Breaking Bad seizoen 3 totaal niet. Met de lipsync functie niet recht te zetten. Iemand ook datzelfde probleem?
Nu uitkijken naar een sub. Waar zou die best komen te staan voor het beste effect? Naast playbar en dus frontaal de sofa? Of naast of onder de sofa en dus frontaal de playbar?
De playbar alleen geeft wel OK geluid, maar surroundgeluid ervaring kun je het niet noemen. Als je de rears aanzet wordt het enorm veel beter, en dan heb je wel surroundgeluid. En de sub aan, dan gebeurt er echt wat, heel groot verschil met of zonder. Vind de sub aan bij de PLAY:5s ook een groot verschil
Dus alleen playbar voor surroundgeluid gaat vrees ik tegenvallen. Kijkafstand bij mij wel stuk groter dan 2.75 maar dan nog
Badge
Heb de sub ook aangeschaft. Inderdaad een groot verschil. Muziek en film komen nog voller tot hun recht. Gewone tv uitzendingen geeft minder verschil, maar een dvd of blu ray of gewoon gestreamde muziek....waaw.