Vraag

Sonos Playbar

  • 1 January 2017
  • 7 reacties
  • 784 Bekeken

Hallo alleen, ik ben van plan om een Sonos Playbar te kopen, echter zijn er nog wat onduidelijkheden bij mij.
Ik heb een Sony Bravia KD-49XD8305 TV, hier wil ik dan ook de Soundbar op aansluiten via optical.

Nu zit ik met de volgende vragen:
1. Heeft deze TV de mogelijkheid om van HDMI bronnen (XboxOne / WiiU) via de optical connectie geluid naar de soundbar te sturen in 5.1?
2. Wanneer de TV aangaat, gaat dan ook automatisch de soundbar aan?
3. Kan ik met de remote van de TV het volume regelen van de soundbar?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
Dave

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
ja ja ja
Reputatie 3
Ik kan alvast puntje 2 en 3 ook confirmeren, dat gaat vlot! Puntje 1 weet ik niet omdat ik die bepaalde TV niet heb, maar dat zal wel zeker. ^^ Meeste TVs kunnen het wel, en bonesnl zegt van wel.
Reputatie 2
Badge +1
Ik sluit mij geheel aan bij bonesnl en CrsaderElly, ik heb even de handleiding opgezocht (https://www.gebruikershandleiding.com), aansluiting via HDMI is mogelijk, vervolgens het geluid via optical naar je Playbar moet géén probleem zijn.

Succes!
Ik heb een Samsung tv waarop geen optical audio aansluiting zit. Hoe kan ik dan toch de Playbar aansluiten. Weet iemand of er een verloopstukje is?

Reputatie 2
Badge +1
Beste Lucasius,

Op bijgevoegde foto zie ik toch duidelijk een Digital Audio Out (Optical), links, 4e van boven. Ik weet niet wat je daar nu op hebt aangesloten, maar volgens mij is deze aansluiting ideaal voor je Playbar.
Een verloopstukje voor één van de andere aansluitingen geniet zeker niet de voorkeur.

Succes,

Jim
Dank je Jim. Ik was er inmiddels achter. Beetje dom ? Hij werkt inmiddels.
Reputatie 2
Badge +1
Geen probleem, het werkt nu, en daar gaat het om! Veel luisterplezier gewenst!

Jim 🙂