Sonos opstelling in de living

  • 15 November 2018
  • 9 reacties
  • 10314 Bekeken

Badge
Hoi,

Na lang verschillende merken overwegen heb ik toch besloten voor sonos te kiezen. Nu komt het erop om de beste opstelling te kiezen.



Ik wil de opstelling beide gebruiken als muziek systeem en als speakers voor de Televisie. Televisie is een Samsung The frame en beschikt ook over bluetooth naast optical out.

Stel ik kies voor de playbase en zet die onder de bank (uit het zicht). Kan ik die met bluetooth met de tv verbinden? en aangezien ze tegenover elkaar staan kan ik ervoor zorgen dat het geluid op de juiste manier uit de speaker komt (omgekeerd dus)

Ver wil ik ook graag de platenspeler aansluiten oop het systeem. De sonos kan aan een versterker gehangen worden zoals sonos connect?

Of kan ik beter kiezen voor 2 ply 3's en een sub? Of gewoon 2 play 5 zonder sub?

In de keuken zou ik gewoon kiezen voor 2 play1 of 1 play3.

Wat denken jullie hiervan en wat zijn jullie tips?

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos werkt niet op Bluetooth, Sonos maakt gebruik van de wifi in huis, waar de telefoon of tablet mee in contact staat en dus zo zijn commando's kan ontvangen.
De Playbase is verder gemaakt, om onder de TV neer te zetten, waarbij de optische kabel van de TV op de Playbase verbonden kan worden.
De Playbase kan je dus niet onder de bank zetten omdat het geluid dan omgekeerd is, maar ook niet aan te sluiten is op de TV.
De Playbase kan dan 2 surround speakers toevoegen, Play:1's, Sonos One's of 2x Play:5's, welke aan de achterkant, bij de bank in de buurt komen te staan.
De Play:3's verkopen we niet meer, misschien dat een dealer ze nog ergens op de plank heeft staan, maar via onze webshop kan je deze niet meer aanschaffen.
Badge
Hoi Tim, dank je voor je uitgebreide antwoord.

Hieruit kan ik dus besluiten dat een Playbase geen optie is voor mij en moet ik misschien meer aan een bar gaan denken. (tv hangt aan de muur en de playbase is toch wat groot en lomp om gewoon te liggen op de kast)

Beam is enkel voor tv en kan niet als een muziekoplossing gebruikt worden anders dan muziek komende uit de tv?

Dus ik kan best kiezen voor playbar , bas en 2x play1 voor de televisie oplossing?
Platenspeler aansluiten aan een sonos connect.

Met deze oplossing werkt alles samen en kan ik kiezen tussen televiesiemodus en muziek modus.
Reputatie 7
Badge +2
Alle soundbars, dus de Playbar, Playbase en de Beam werken als prima muziek speakers, net zoals de Play:1, de Sonos One en de Play:5's dat doen, daarnaast hebben de soundbars de extra mogelijkheid op een TV aangesloten te kunnen worden.
De Playbar is gemaakt om neer te kunnen zetten, maar ook tegen de muur te kunnen bevestigen, de Playbase is inderdaad meer gemaakt om de TV erop te kunnen positioneren.
De Beam heeft wat minder "power" dan de Playbar en Playbase, maar er komt zeker een goed geluid uit.
De Connect word meestal alleen verkocht aan klanten die een versterker van een ander merk hebben welke ze willen integreren in het Sonos concept.
De Connect, maar ook de Connect:AMP en de Play:5 hebben een analoge ingang waar zo'n platenspeler op aangesloten kan worden.
Als je geen versterker in huis hebt, dan zou ik dus eerder voor een Play:5 gaan waar zo'n analoge ingang opzit, ipv de Connect.
Badge
Hoi Tim, Wederom bedankt voor je uitgebreide post.

Het begint allemaal vorm te krijgen in mijn hoofd.

Wat denk van je vande setup?
Beam, Sub en twee play 1's in de living.

Echter is de living 5m x 5,5m en 3,65m hoog. Zal de beam niet tekort komen?
Beam lijkt me geschikt omdat deze toch nieuwe is qua ontwerp, kleiner en alexa integrated (Google home later in 2019, daar wacht ik op)
Nadelen: minder krachtig dan playbar en geen muurbeugel.

Echter als jij aangeeft dat ik toch beter de playbar neem omdat de kamer wat groter is kan ik dat dan niet omzeilen door 2 play5's beam en sub te nemen?

Liefst de goedkopere oplossing beam, sub en 2 play1's

Oplossing is ook playbar, sub en twee one's.

Damn jullie hebben teveel keuze.

Uiteindelijk komt het toch op deze vraag?
Denk je dat de beam te licht is voor de living: 5m x 5,5m en 3,65m
Reputatie 7
Badge +2
De Beam heeft beugels zodat je deze kan bevestigen tegen de muur, op onze shop is ook een beugel die je naar voren/achteren kan draaien, dus in een optiek kan je deze tegen de muur boven de TV plaatsen en iets naar beneden toe draaien zodat het goed op de bank gericht staat.
Of je een Beam of Playbar moet aanschaffen kan ik helaas geen antwoord op geven, dit is volledig eigen ervaring qua geluid en uiterlijk, weet dat als je Sonos via onze Sonos website koopt, je een 100 dagen geld terug garantie hebt, dus mocht je voor een Beam gaan en dit is niet naar je verwachtingen, dan kun je de Beam terug sturen, storten we je geld terug en zou je voor de Playbar kunnen gaan.
Tevens hebben wij dealers die Sonos voor ons verkopen, mogelijk dat deze een demo-stand hebben, waar je het product kan ervaren alvorens je een aankoop doet, weet dat dealers vaak de 100 dagen geld terug garantie niet aanhouden.
Het klopt dat de Beam microfoons heeft voor spraak besturing, tevens hebben de Sonos One speakers dit.
De Sub is zeker een mooie toevoeging aan een Beam/Playbar, qua surround speakers denk ik dat Play:1's of Sonos One's voldoen en de Play:5 misschien wat overkill is.
Weet dat surround speakers voor muziek prima vol geluid kunnen geven, dus net zo hard volume als dat de soundbar aan de voorkant dit geeft, maar voor films en TV-zenders, moet er wel Dolby Digital 5.1 aangeboden worden wil je de surround speakers gaan horen, en dit is dan omgevings geluid, niet het algehele geluid wat de soundbar aan de voorkant ook zal geven.
Voor het omgeving's geluid denk ik persoonlijk dat de Play:5's meer power hebben dan ze zullen leveren in een surround opstelling, en dus 2x Play:1, of 2x Sonos One's prima zullen voldoen.
Weet dat als je voor de 2x Sonos One's gaat, je dus spraak besturing zal hebben met de Playbar, en niet perse voor de Beam hoeft te gaan.

Goedemorgen, 

Onderstaand treffen jullie mijn nieuwe woonkamer. Ik heb 2 sonos 5 boxen (gen 1) op positie 1 & 2 staan in stereo modus. Ik ben blij met het geluid alleen zoek ik eigenlijk nog iets voor in het midden zodat het geluid voller zal zijn. Ik zit zelf te denken aan een play 1 of nog een play 5 op nr 4. 

Op 3 staat onze tv alleen is het voor ons niet heel belangrijk om tv geluid via Sonos te laten komen omdat we niet zoveel tv kijken. 

Verkrijg graag advies :) 

 

 

 

Reputatie 7

Ik zou het anders doen. Voor het stereobeeld zou ik de Play:5's die in een stereo-opstelling bij de bank plaatsen (pos. 1 en iets meer rechts dan 3) en in de keuken een aparte One of One SL (de opvolger van de Play:1) of een gebruikte Play:1 of Play 5 (Gen 2, - de opvolger van de Play:5, de Five, is niet compatibel met de S1-software die je voor je Gen 1's nodig hebt) op pos. 2 als extra kamer, gegroepeerd met de Play:5's.

Dank voor je snelle reactie! Ik snap wat je zegt alleen wil ik eigenlijk het best mogelijke geluid als ik aan de eettafel zit of op de bank. Vandaar dat ik niet teveel focus wil leggen op alleen de bank locatie. Of is dit zonde en onmogelijk? Daarnaast ben ik benieuwd waarom je de one of One SL adviseert en niet de play 1 gezien ik voor de rest al gen 1 boxen heb?

Alvast bedankt!

Reputatie 7

De Play:1 wordt niet meer nieuw geleverd, evt. gebruikt kan prima. De One (SL) kan ook op een S1 systeem.

Omdat de eettafel en de bank zo ver van elkaar staan (en je dus met jouw opstelling nooit goed stereo krijgt) zou ik er twee Sonos-kamers van maken. Op S1 kun je zou in de keuken dus twee speakers (twee One of One SL of twee Play:5’s Gen 2) kunnen plaatsen. Eén van deze speakers ter hoogte van de 9, gedraaid richting eettafel.

Reageer