Vraag

Sonos Five speakers werken niet als surround bij Playbar

  • 11 July 2021
  • 4 reacties
  • 306 Bekeken

Introductie:

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe Sonos Five speakers ontvangen die mijn oude Play 1 speakers moeten vervangen in mijn Home Theater set. 

Ik heb beide Five speakers toegevoegd aan mijn systeem en deze werken zowel apart als losse speakers als Stereopaar. 

Probleem:

Wanneer ik de Five's toevoeg als surrounds peakers bij mijn Playbar gaat dit zonder problemen. Echter wanneer ik de Trueplay tuning probeer uit te voeren krijg ik de melding “speaker niet gevonden”. Ook krijg ik bij zowel de TV stand als bij muziek geen geluid meer uit de Five speakers maar enkel uit de Playbar.

Ik heb de instellingen van de surround speakers al op Volledig gezet in plaats van Sfeervol maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

Oude situatie:

  • Sonos Playbar
  • Sonos Play 1 (2x)
  • Sonos sub (3rd gen)
  • Philips 55OLED803

Nieuwe situatie:

  • Sonos Playbar
  • Sonos Five (2x)
  • Sonos sub (3rd gen)
  • Philips 55OLED803

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Uit je verhaal wordt mij niet helemaal duidelijk of de speakers nu zijn toegevoegd als surrounds of toch in een eigen “kamer” staan. Als je ze als surrounds hebt toegevoegd en het systeem ziet ze niet meer, dan vraag ik mij af of op de Playbar (of de Fives) de wifi wel aan staat - als die uit staat doet ook de dedicated 5Ghz verbinding naar de surrounds het niet.

Bedankt voor je reactie. 
 

Ter verduidelijking: de speakers zijn toegevoegd als surround en dus niet als eigen kamer. Voor alle apparaten geldt dat de WiFi is ingeschakeld. 

Reputatie 7

Je zou nog eens je Sonos devices van de stroom kunnen halen, je router opnieuw opstarten en daarna beginnend met de Playbar de Sonos devices opnieuw op kunnen starten. Sommige routers hebben problemen met het geven van ip-adressen aan devices die via andere devices verbinding maken (zoals je Five's).

Als dat ook niet helpt zou je Sonos eens kunnen bellen.

Wederom dank!

Ik heb alle genoemde apparaten teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het lijkt er op dat het probleem is opgelost!