Vraag

sonos beam tv speaker actief door communicatiefout

  • 9 December 2019
  • 3 reacties
  • 1294 Bekeken

sonos beam krijg vaak melding tv speaker actief door communicatiefout audiosysteem na 3 sec weer melding audiosysteem actief (sony tv)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Klinkt als de TV die op hol slaat door de mogelijk meerdere HDMI verbonden producten die via CEC de TV willen besturen.

Sommige TV’s kunnen hier niet goed mee overweg, waarin de TV te kluts kwijt raakt en hierdoor bijvoorbeeld niet meer weet dat er een Sonos Beam verbonden staat die eigenlijk het geluid voor z’n rekening zou nemen.

Zou je de problemen blijven ervaren als je andere HDMI producten (tijdelijk) zou ontkoppelen?

Had laatst dat mijn TV van Nvidia shield naar Nintendo Switch heen en weer stond te schakelen.

Moest CEC functies in mijn Nvidia Shield uitzetten om het probleem te doen stoppen.

Het probleem lijkt nu opgelost, ik heb nu de beam niet via de hdmi/arc uitgang aangesloten maar via de optische uitgang. 

Reputatie 7
Badge +2

Het probleem lijkt nu opgelost, ik heb nu de beam niet via de hdmi/arc uitgang aangesloten maar via de optische uitgang. 

Dat is ook een optie, weet dat de optische kabel helaas geen 2-weg verkeer mogelijk maakt, dus het besturen van de Beam via de RF/Bluetooth afstandsbediening is dan helaas niet meer mogelijk.