Beantwoord

Sonos beam op tv aansluiten

  • 24 August 2018
  • 9 reacties
  • 8599 Bekeken

Ik krijg de sonos beam niet op mijn Samsung qe55q8f 2018, geeft continu aan dat de HDMI niet op de arc poort is aangesloten terwijl dit wel zo is.
icon

Beste antwoord door Tim S 31 August 2018, 11:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Weet niet of dit al gebeurd is maar misschien moet je de poort nog activeren in het menu van de televisie.
Ja ook gedaan, dit was een stap in de app voor activering
Alle apparaten loskoppelen van tv. Vervolgens stroom van tv. Beam weer aansluiten via hdmi en dan weer stroom op tv. Hopelijk helpt het.
Kan het misschien zijn dat je ook andere apparaten hebt aangesloten op tv? Ik ben zelf laatst overgestapt van Telfort naar Youfone en de nieuwe decoder zorgt voor veel problemen. Als ik die koppel aan tv, dan heb ik direct problemen met Beam.
Heb de eminent ertussenuit gehaald dan werkt het wel. Heel apart. Nu nog stoeien met het geluid op 1 afstandsbediening
Reputatie 5
Badge +2
Fijn om te lezen dat het gelukt is, heb je de afstandsbediening inmiddels gekoppeld gekregen? Dit gaat vaak bij installatie van de BEAM automatisch.
Op mijn Samsung tv is een KPN-ontvanger (signaal via stopcontact) aangesloten en een CD/DVDspeler, dus beide HDMI-poorten zijn bezet. Mijn nieuwe beam op de optische audio uitgang geeft (nog) geen tv-geluid... is hier een oplossing voor?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Jos, mogelijk moet je op je TV instellen dat het geluid via de optische uitgang gaat. Mocht je deze optie niet vinden in de TV dan verzoek ik je het typenummer van je TV even hier te plaatsen dan zal ik kijken of ik er een handleiding van kan vinden.
Samsung TV is UE 40J5100AW
Reputatie 7
Badge +2
Zie hier een handleiding.
Zie hier verder geen informatie in terug omtrent het aan moeten zetten van de optische uitgang.
Tevens zou op de meeste TV's het geluid gewoon uit de optische uitgang moeten komen.
Zou je voor de test de Sonos met HDMI kunnen aansluiten door iets anders te ontkoppelen? al is het maar om te zien of er dan wel geluid is?