Vraag

Sonos audio synch problemen met Samsung KS7000 tv

  • 7 May 2020
  • 1 reactie
  • 183 Bekeken

Ik heb al een paar jaar de Samsung KS7000 UHD tv en daarop had ik de Playbar aangesloten. Ik had tussen de playbar en de tv een Optical switch zitten aangezien ik het geluid niet synchroon kon krijgen op de Xbox, PS4, Nintendo Switch en Ziggo Horizon box. Met behulp van deze optische switch was het probleem opgelost en kon ik dus het geluid volledig synchroon krijgen. Ik heb 2 weken geleden de Playbar verkocht en de Beam aangeschaft, puur en alleen omdat de volgende generatie Xbox en PlayStation geen optical meer ondersteunen maar alleen HDMI. Dus ik heb de overstap gemaakt maar het probleem doet zich weer voor.

Dus een HDMI 4 port switch gekocht maar ik krijg de audio dus niet synchroon. Is er iemand hier op het forum die dezelfde tv heeft als mij en dit ook heeft of er een oplossing voor heeft? Ik lees namelijk op meerdere fora dat ook LG tv’s dit probleem hebben icm Sonos.

Ik ga in Juni de Arc aanschaffen maar hoop wel dat dit probleem nou eens opgelost gaat worden? Internationale fora staan er ook vol mee, maar de oplossing nog nergens gevonden...

Hoe kan ik dit nou oplossen? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hey Koopaatje,

Heb je de Beam dan rechtstreeks op de bron aangesloten via de switch, of zit de Beam op je Samsung TV aangesloten?

Mocht je willen dat we hier vanuit Sonos eens voor je naar kijken, zou je dan contact op willen met mijn collega’s van het support center?