Beantwoord

Sonos ARC hoe weet ik of Atmos is ingeschakeld


Reputatie 1
Badge +1

Gisteren mijn ARC mogen ontvangen en wat een mooi apparaat is dit zeg. Mooi staaltje werk!

Wat ik mij echter af vraag is hoe ik zie welke geluidsmodus is ingeschakeld. Dus stereo, dolby, Atmos, etc. 

In de app kan je dit niet zien in ieder geval.

 

GR Roy

icon

Beste antwoord door Langbeest 17 June 2020, 14:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf geen Arc, maar ik zag gisteren een filmpje waarin uitgelegd werd dat de tekst “ Dolby Atmos” verschijnt in de app op de plek waar je het volume kunt regelen en waar de nacht- en spraakmodus kunt instellen. 

Reputatie 1
Badge +1

Dat heb ik inderdaad ook gelezen op de volgende pagina:

https://support.sonos.com/s/article/4844?language=en_US

alleen in de app heb ik dat nog niet kunnen zien helaas. Heb je misschien een link naar dt filmpje?

Reputatie 7
Badge +3

Nee sorry, kwam ik bij toeval tegen op YouTube op de tv.

Ben je wel zeker dat hetgeen je bekijkt ook Atmos is en dat de tv ook Atmos door kan geven?

Reputatie 7
Badge +3

Gevonden geloof ik 😉

https://www.youtube.com/watch?v=uF8zvSR3dyg

 

Reputatie 1
Badge +1

Inderdaad staat in dit filmpje! Thanks.

Ga toch nog eens testen met verschillende films want het zou toch moeten werken bij mij. Mijn samsung ondersteund de doorvoer van Dolby Digital + dus volgens de site van Sonos zou het dan moeten werken.

Wel jammer dat er geen andere formaten worden weergegeven, zou toch mooi zijn als Sonos dat nog toevoegt.

 

Reputatie 1
Badge +1

En het werkt!

Mijn TV heeft alleen helaas geen eARC maar alleen een ARC aansluiting waardoor Dolby True HD niet wordt doorgegeven helaas. Wel zie ik een andere weergave als in het YouTube filmpje, maar dat was mogelijk nog de beta versie van de app.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Welke bron heb je hier gebruikt??

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een samsung QE65Q8F en via de Netflix app wordt er op de tv aangegeven dat er Dolby Digital + plus gebruikt alleen in de app van Sonos geen Dolby Atmos logo te zien.

Toen dus maar wat dolby demo filmpjes gedownload (de dolby+) om te testen en toen werkte het via afspelen middels een externe hdd.

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Reputatie 5
Badge +3

oke bedankt…..

Ik heb een samsung QE65Q8F en via de Netflix app wordt er op de tv aangegeven dat er Dolby Digital + plus gebruikt alleen in de app van Sonos geen Dolby Atmos logo te zien.

Toen dus maar wat dolby demo filmpjes gedownload (de dolby+) om te testen en toen werkte het via afspelen middels een externe hdd.

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Is het je uiteindelijk ook bij de Netflix app gelukt? Ik heb hetzelfde ‘probleem’. De test werkt middels de link die je gedeeld hebt, maar als ik de netflix app gebruik via mijn tv, wordt het dolby atmos logo niet getoond.

Reputatie 5
Badge +3

Ben ook benieuwd

Reputatie 1
Badge +1

Inmiddels zelf al meerdere tests gedaan maar via de app van Netflix werkt het "nog" niet. Hiervoor komt blijkbaar een update. Via de Amazon app werkt het wel, al staat er nergens dat de film Atmos heeft in de Sonos app geeft hij dit wel aan.

Ik wacht nu met smart op mijn Apple TV 4K waarop dit dus wel blijkt te werken.

Reputatie 5
Badge +3

Inmiddels zelf al meerdere tests gedaan maar via de app van Netflix werkt het "nog" niet. Hiervoor komt blijkbaar een update. 

 Een update vanuit Netflix of Samsung...

Reputatie 1
Badge +1

van Netflix als ik het goed begrijp

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat het niets te maken heeft met de Netflix app maar met de Samsung firmware.
Tenminste als ik zo de vooral Duitse fora's lees.

We duiken er nog even verder in….. ;-)

Reputatie 1
Badge +1

Het zit in de combinatie van beide. Begin juli komt er een update van samsung waarin de Netflix update ook is meegenomen.

dan moet het werken.

Alleenwat nog wel fijn zou zijn is dat de Sonos app zo ie zo aangeeft welk format er wordt afgespeeld. Dus niet alleen Atmos weergeven.

Reputatie 5
Badge +3

Dat kun je wel zien alleen even dieper in de app.

Lastig idd en kan een kleine aanpassing zijn in de software neem ik aan.

Snap ook niet waarom alleen Dolby Atmos te zien is.
 

Reputatie 1
Badge +1

Net een test gedaan met mijn nieuwe tvbox van KPN (de 4K versie). Deze ondersteund nu ook Atmos en als ik de app van Netflix daarop open dan werkt het gewoon!

Beste bijzonder dat de apps via de tv zelf dit niet doen.

 

Reputatie 5
Badge +3

even ter verduidelijk.
Wat ik op de foto zie is?:

KPN BOX => HDMI=>SAMSUNG BOX HDMI
SONOS ARC=> HDMI (arc)=>SAMSUNG BOX HDMI ARC

Zit het zo geknoopt?
Dus niet de Netflix-app op de samsung geopend maar de app (kanaal) op de KPN BOX

 


 

 

Reputatie 1
Badge +1

even ter verduidelijk.
Wat ik op de foto zie is?:

KPN BOX => HDMI=>SAMSUNG BOX HDMI
SONOS ARC=> HDMI (arc)=>SAMSUNG BOX HDMI ARC

Zit het zo geknoopt?
Dus niet de Netflix-app op de samsung geopend maar de app (kanaal) op de KPN BOX

 


 

 

Klopt,

helemaal, via de Netflix app op de KPN Box.

Reputatie 5
Badge +3

Dat bewijst dus dat het probleem (Atmos) aan de Netflix-app op de Samsung ligt.
Niet aan de Samsung zelf, deze geeft immers keurig Atmos door aan de ARC.

Ik heb zelf een CI Module in de Samsung-box zitten, dus geen mogelijkheid om de app via een andere bron te openen anders dan op de Samsung zelf.
Je zou denken dat is het allermooiste, geen tussenkomst van een box welke Atmos wel of niet doorgeeft.

Maar helaas, dit is niet het geval, geen Atmos.
Wachten op een update van Netflix ism Samsung. :-)

 

 

Situatieschets bij mij thuis:

Sonos Arc - eARC naar Samsung TV 65TU8500 met o.a. HDMI eARC (2020) - Netflix Premium Abo

 

 

4de foto te hechten aan mijn vorig bericht : Sonos App-vermelding van Atmos

 

Reputatie 1
Badge +1

Ervaar nu verschillende problemen.

geluidspoor Selectie van Netflix geeft atmos stream aan maar in de Sonos app wordt dit niet weergegeven. 
pas bij selecteren 5.1 spoor en weer terug naar atmos is het atmos logo in de app te zien.

bij weer andere series is het atmos Spoor niet eens te selecteren. Hmm vreemd allemaal.

Hey royslond,

Is het jou al gelukt om Netflix op de je QE65Q8FN met Dolby Atmos naar je Arc te kunnen sturen? Ik wil upgraden van de Beam naar de ARC,  maar als ik het op mijn tv (ik heb exact dezelfde) niet geheel werkend krijg dan schiet dit ook niet op. Je hebt het over een update, maar op het forum van Samsung zeggen ze dat deze alleen op de 2019 modellen komt (de Q80F etc) en niet naar onze tv van 2 jaar oud. 

Bizar dat Amazon het dan wel doet. En wat gebruik je als bron voor films?

Ik heb wel een Xbox One X die ik zou kunnen gebruiken voor Netflix, maar als ik deze via de Arc laat lopen is mijn ervaring dat er lipsync issues optreden. Daarom heb ik alles optisch met een schakelboxje lopen.