Vraag

Sonos Arc alleen niet sync met Dolby Atmos

  • 15 March 2023
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Badge

Sinds deze week ben ik trotse eigenaar van de Sonos Arc. Uiteraard direct de Dolby Atmos uitgeprobeerd. In eerste instantie dacht ik het helemaal gevonden te hebben maar de app bleef maar Dolby Digital 5.1 aangeven. Achteraf kwam ik erachter dat ik in mijn tv de Dolby Atmos moest activeren. 
 

Zodra ik de Dolby Atmos functie activeer in mijn TV loopt het geluid helemaal niet meer synchroon. Dit gaat niet om milliseconden maar gerust om 1 tot 1,5 sec. Wat ook raar is, is dat het geluid eerder komt dan dat het op beeld komt.  Zodra ik de lip sync in de tv of in de Sonos app aanpas word het verschil alleen maar groter. Zodra ik mijn tv weer op Dolby Digital 5.1 zet, loopt hij weer netjes gelijk. 
 

Lang verhaal kort, ik ben uit de opties. Ik ben erg benieuwd of iemand het antwoord heeft!

  • Hisense H65U7B
  • De tv ondersteund Dolby Atmos
  • Dolby Atmos word ook in de Sonos app weergegeven
  • Lip sync verergerd het het verschil
  • Overige audio uitvoer heeft geen vertraging

gr Michael


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Michael92 ! Welkom op de Sonos Community!

 

In principe is er niet heel veel wat wij in de Sonos app kunnen aanpassen om het beter te laten verlopen. Wanneer audio voorloopt op beeld lijkt er toch iets mis te gaan in manier waarop audio vanuit de TV wordt doorgestuurd. Het enige wat je kan proberen is om een beetje te spelen met de dialoog synchronisatie binnen in de Sonos app, mocht je het tot nu toe alleen in de TV instellingen hebben geprobeerd. Via:

Instellingen > systeem > [kamer waar de Arc staat] > TV dialoog synchronisatie.

Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan wil ik je toch verzoeken eventjes in te bellen naar onze support. Dan kunnen wij aan de hand van een diagnoserapport samen dieper kijken naar wat er binnen komt en waar het misschien misgaat.

Reputatie 7

Je zou eens kunnen proberen om op de TV alle beeldverbeteraars uit te zetten.

Badge

Bedankt voor jullie reacties!

 

@Dari W zowel in de app als TV heb ik met de lip sync zitten stoeien maar het verschil is gewoon te groot. Het is werkelijk 1 tot 1,5 seconden verschil wat met de instellingen gewoon niet te lijmen valt. Ben er wel achter gekomen dat als ik via mijn Apple TV Dolby Atmos en vision heb, het gelukkig wel werkt. Eigenlijk werkt het nu alleen niet met de apps die op de tv geïnstalleerd zijn. Persoonlijk denk ik daarom dan ook dat het probleem vanuit de TV komt. Zodra ik mijn geluid instellingen van de TV op doorvoer zet, loopt het met de apps op de TV achter. 

Persoonlijk denk ik dat ik maar moet accepteren dat ik geen Netflix meer via de tv app moet kijken maar alleen via de Apple TV. 
 

@106rallye Ik kan geen beeld verbeter instellingen vinden. Ik kan in de tv een paar standaard opties kiezen. Deze kan je dan nog wel aanpassen maar daar ben ik nooit mee bezig geweest. 

Reputatie 5
Badge +3

Als ik de goede tv heb gevonden die je hebt is het al een wat ouder model. Dat maakt opzich niet uit maar de apps worden vaak minder goed geüpdate. Ik heb een mooie Samsung tv gehad met prima beeld alleen de apps van bijvoorbeeld Netflix of YouTube werden opeens traag en werden ook niet meer geüpdate.

Badge

Als ik jou zo hoor weet ik bijna zeker dat dit het probleem is. De tv komt inderdaad uit 2019 en is wat dat betreft al iets verouderd. 
 

Er zit niks anders op dan gewoon via de Apple TV te kijken en daar te genieten van het Dolby Atmos geluid.