Beantwoord

sonos app geeft geen dolby atmos


Badge

Hallo,

 

Heb mijn ARC aangesloten via mijn hdmi arc ingang, heb geluid maar als ik via you tube een dolby atmos filmpje kijk geeft hij in de app bij tv niet aan dat het dolby atmos is, ligt dat aan you tube of staat er een instelling fout op mijn tv ??

icon

Beste antwoord door Erooij 15 June 2020, 21:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij ondersteund YouTube alleen stereo. Ik heb ook nooit de surround tests begrepen. Ik heb een playbase in surroundopstelling en kwam ook nooit verderdan stereo. 

Reputatie 7

Eens met Netflix proberen?

Reputatie 5
Badge +3

Volgens mij ondersteund YouTube alleen stereo. Ik heb ook nooit de surround tests begrepen. Ik heb een playbase in surroundopstelling en kwam ook nooit verderdan stereo. 

Wat Erooij zegt, Youtube geeft alleen stereo 

Wil je echt testen??

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

 

Reputatie 7
Badge +3

@Langbeest, Het gaat mij niet zo zeer om het testen, maar YouTube staat vol met surround opnames en Atmos demo’s. Wanneer dat platform vervolgens alleen maar stereo weergeeft dan lijkt dat vreemd. Wellicht dat er wel werkende situaties zijn, maar via de tv ken ik ze niet. 
Je krijgt een verwachtingspatroon die vervolgens niet waargemaakt wordt. 

Reputatie 5
Badge +3

Dat zeg ik

Reputatie 7
Badge +3

Je vraagt of ik echt wil testen. 😉 Ik leg uit dat dat niet direct de bedoeling is.

Hoi,

 

Youtube kan alleen stereo afspelen, wel is er een andere optie die je gemakkelijk kan downloaden van de Dolby website zelf. Daarop hebben zij trailers die je kan downloaden en gebruiken om jou surround opstelling te testen. Je kan daar ook aangeven welke opstelling jij hebt in huis (voorbeeld; 5.1, 5.1.2, 7.1 etc), daardoor zit je altijd goed 👍

 

https://www.dolby.com/about/support/guide/dolby-atmos-trailers/

Reputatie 7
Badge +3

De te downloaden demo’s zijn alleen Atmos en niet 5.1 zoals je aangeeft. Overigens werkt het downloaden bij mij helemaal niet op een Mac. Na installeren van de app crashed deze op het moment dat hij moet downloaden. 

De te downloaden demo’s zijn alleen Atmos en niet 5.1 zoals je aangeeft. Overigens werkt het downloaden bij mij helemaal niet op een Mac. Na installeren van de app crashed deze op het moment dat hij moet downloaden. 

De te downloaden demo’s zijn alleen Atmos en niet 5.1 zoals je aangeeft. Overigens werkt het downloaden bij mij helemaal niet op een Mac. Na installeren van de app crashed deze op het moment dat hij moet downloaden. 

De te downloaden demo’s zijn alleen Atmos en niet 5.1 zoals je aangeeft. Overigens werkt het downloaden bij mij helemaal niet op een Mac. Na installeren van de app crashed deze op het moment dat hij moet downloaden. 

Ja klopt, mijn fout. Over de crash, ik had dat ook. Toen probeerde ik het nogmaals en werkte het wel. 

Indien je een Netflix account hebt, ga bijvoorbeeld naar de serie Peaky Blinders, deze is met Dolby Atmos soundtrack, indien je aansluitingen correct zijn en je TV Atmos ondersteunt (dat is een vereiste), zou je het ook in je Sonos app moeten zien.

Succes.