Vraag

Sonos Amp switch tussen stereo en dolby surround voor tv

  • 16 December 2019
  • 5 reacties
  • 471 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben van plan om een Sonos Amp aan te schaffen, maar kan niet echt het antwoord vinden op de volgende vraag:

Is het mogelijk om snel te schakelen tussen stereo geluid voor muziek en een dolby surround opstelling met play one’s als achterspeakers? Of is het echt zo in te stellen dat bij muziek de surround speakers niet gebruikt worden….?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge

Ja dat kan, ik was in de veronderstelling dat je de surround speakers los wilde koppelen en als stereo gebruiken. Dat is wat meer stappen dan het schuifje om de surround uit te zetten.

Nee ik wilde inderdaad de AMP met eigen vloerstaanders bij muziek als Stereo gebruiken zonder dat de surround speakers te horen zijn. Maar dat kan dus!!😃

Reputatie 5
Badge +3

Snel schakelen is niet echt mogelijk. Om de Play1's in te stellen als surround of ze weer los te koppelen zijn wel wat stappen voor. Het is wel mogelijk om het afspelen op de Play1's op ‘sfeervol’ te zetten in de app.

Dit houd in dat het stereo signaal van muziek ( spotify, radio etc.) vol naar de surround speakers worden gezonden, waarin de surround speakers net zo hard muziek laten horen als de Playbar die dat aan de voorkant laat horen.

Badge

Dank voor je antwoord. Werkt dus hetzelfde als wat ik nu heb met Playbar en Ones achter. 

Wel jammer dat het niet makkelijker kan...

Badge

Snel schakelen is niet echt mogelijk. Om de Play1's in te stellen als surround of ze weer los te koppelen zijn wel wat stappen voor. Het is wel mogelijk om het afspelen op de Play1's op ‘sfeervol’ te zetten in de app.

Dit houd in dat het stereo signaal van muziek ( spotify, radio etc.) vol naar de surround speakers worden gezonden, waarin de surround speakers net zo hard muziek laten horen als de Playbar die dat aan de voorkant laat horen.

Ik zie nu trouwens in de Sonos app dat ik surround wel uit kan zetten met een schuifje. Dat moet dan toch voldoende zijn? Tenminste ik neem aan dat dat bij de AMP ook kan. Dit is natuurlijk combinatie van playbar en ones....

 

Reputatie 5
Badge +3

Ja dat kan, ik was in de veronderstelling dat je de surround speakers los wilde koppelen en als stereo gebruiken. Dat is wat meer stappen dan het schuifje om de surround uit te zetten.