Vraag

Sonos 6.0 kraak geluid op play 1 bij dolby

  • 12 November 2015
  • 12 reacties
  • 2792 Bekeken

Ik heb een Sony tv.
Optic naar Sonos 5.1 setup.
Met Sub, playbar, play 1
Alles werkte perfect.
Na update 6.0 heb ik problemen.
Als ik bijv. Netflix kijk en dan de film stop en terug ga naar het Netflix menu. Gaan mijn achter speakers kraken. Een soort static knisper geluid.
Dit geluid geven de achter speakers ook als ik mijn Xbox one aanzet in de dash. (Setting bitstream 5.1)
Ik heb nog nooit problemen gehad met Sonos. Maar naar update 6.0 doet zich dit voor.
Heeft iemand anders hier ook last van?!
Het is alleen op de 2 play 1 speakers achter.
De playbar en Sub blijven goed. En als ik muziek of tv kijk is er ook niks aan de hand. Alleen als ik in menu Netflix sta en Xbox dash. (Film/game starten. Dan stoppen) en dan komt dat geluid.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem, ook een Sony TV, verbonden via optic naar een playbar met sinds kort 2 play 1 speakers. Voordat ik de Play1s had kwam het gekraak bij het pauzemenu van netflix uit de playbar, sinds de Play1s uit de Play1s.

Wanneer ik naar het kanaal voor m'n playstation 4 switch stopt het geluid overigens.

Is hier een oplossing voor?
@Geido

Sterker nog: zet je ps4 maar eens aan met DolbyDigital ingesteld op aan op je ps4. Zet nu je ps4 uit. (Maar zorg ervoor dat cec over HDMI uit staat) maw als je ps4 uitzet moet je tv op HDMI blijven met zwart beeld. Je zult nu ook het kraken horen op de play 1s.
@Geido

Ik heb contact gehad met Sonos.
Het blijkt dat tijdens de Beta van 6.0 er een Beta tester is geweest met hetzelfde probleem.
(Dus probleem is bekend bij Sonos) Ze houden mij op de hoogte van eventuele verbeteringen van de software.
Maar tot nu toe nog steeds geen oplossing.

Wellicht kunt u ook een ticket indienen bij Sonos. Hopelijk dat men sneller naar een oplossing zoekt als er meer
mensen met dezelfde klacht komen.

Overigens een vriend van mij heeft dezelfde setup: Sony 49x8309b, Sub, Playbar, 2x play2 en hij heeft geen probleem.
Dus het probleem zit hem in de play 1s. Probleem is ontstaan vanaf software versie 6.0
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb een Sony tv.
Optic naar Sonos 5.1 setup.
Met Sub, playbar, play 1
Alles werkte perfect.
Na update 6.0 heb ik problemen.
Als ik bijv. Netflix kijk en dan de film stop en terug ga naar het Netflix menu. Gaan mijn achter speakers kraken. Een soort static knisper geluid.
Dit geluid geven de achter speakers ook als ik mijn Xbox one aanzet in de dash. (Setting bitstream 5.1)
Ik heb nog nooit problemen gehad met Sonos. Maar naar update 6.0 doet zich dit voor.
Heeft iemand anders hier ook last van?!
Het is alleen op de 2 play 1 speakers achter.
De playbar en Sub blijven goed. En als ik muziek of tv kijk is er ook niks aan de hand. Alleen als ik in menu Netflix sta en Xbox dash. (Film/game starten. Dan stoppen) en dan komt dat geluid.


Ik heb dit even besproken met het team, ik stuur je zo even een prive bericht.
Hallo,

Ik heb hetzelfde. Erg irritant.
Is het probleem nu opgelost?
Hallo,

Volgens de mensen van Sonos is het probleem bekend.
Maar ook nu met versie 6.2 is het probleem nog steeds aanwezig.
Hopelijk dat men snel een oplossing vindt voor dit probleem.
Het is idd enorm irritant.
Wellicht scheelt het als meerdere mensen hier melding van maken bij Sonos.
ik had hetzelfde probleem bij mijn sony tv ik heb bij geluidsinstellingen van mijn tv.. 3 opties auto1 auto2 en bitstream. als hij op auto 2 staat ( in mijn geval maakt hij van alle geluidssporen. een " surround geluid" wat resulteert in krakend geluid bij de achter speakers). bij auto 1 geeft hij weer zoals het hoort te zijn stereo geluid blijft stereo en surround geluid word netjes weergegeven. zonder krakende achter speakers. ( het kan zijn dat jou model tv misschien iets anders staat maar dit was voor mij de oplossing).
Reputatie 5
Badge +2
Wellicht scheelt het als meerdere mensen hier melding van maken bij Sonos.

Heb je het geen geprobeerd wat darkdevil1988 heeft beschreven? Heb je over het probleem nog contact gehad met onze support? Heb je daarvan nog het referentie nummer.
Wat ik er nog vergat bij te melden is dat bij Sony en dacht ook bij sonos Bitstream alleen stereo word weergegeven. Wellicht kan de medewerker van sonos dat nader uitleggen. Maar als ik me tv op Bitstream zet dan geeft de sonos app alleen stereo aan als optical output.
Bedankt voor jullie reacties.

De oplossing die aangedragen worden zijn downmix oplossingen.
De reden warom je sonos app stereo aangeeft komt omdat je nu je tv opdracht geeft alles van 5.1 naar 2.0 te downmixen.
Als gevolg dat ju nu geen 5.1 audio uit je sonos krijgt. Maar virtueel 2.0
Hi, zeer herkenbaar.
Ik heb de volgende opstelling:
Sony 65XD8505 TV
Sonos Soundbar aangesloten op TV via optische kabel
2 x Sonos Play 3 in surround setting samen met Sonos Soundbar

probleem:
Bij het afspelen van muziek in deze kamer kraken soms de Play 3 boxen.
Ditzelfde kraak geluid komt incidenteel voor bij het kijken van Netflix.

Is er een oplossing voor dit issue ?

diagnose nummer: 1681747758

mvg,

Thijs
Reputatie 7
Badge +2
Iets gaat er niet goed met het Dolby Digital 5.1 signaal, waarin de Sonos staat te schakelen tussen Dolby en Stereo.
Waar speel je de Netflix op af? is dit afkomstig van de TV zelf? of een mediacenter die voor de TV staat?
Als het om een mediacenter gaat, zou je de Sonos hier rechstreeks op aan kunnen sluiten ipv de TV? om te zien of de zelfde problemen blijven bestaan.
Of desnoods tijdelijk even Netflix op een ander toestel opzetten dan de TV.
We zullen in iedergeval moeten uitsluiten of de TV de oorzaak van het probleem is.
Sonos speelt in principe altijd af wat deze te horen krijgt.