Sonos 5.1 opstelling. Achterste twee speakers probleem!

  • 3 September 2017
  • 9 reacties
  • 900 Bekeken

Hi,

Soms (zo 4x op een avond) vallen mijn achterste speakers weg in de 5.1 opstelling. Soms valt ook mijn subwoofer uit.

Waar kan dit aan liggen? producten zijn zo 3 maand oud. :?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Eerste vraag.
Bij TV kijken of audio luisteren
Beide!
Reputatie 5
Badge +3
Ik neem aan dat je WiFi netwerk of Sonos netwerk prima werkt.
Dus alles ingesteld op WM:0 of alles WiFi netwerk geen combi hiervan.
Te vinden bij "Info over mijn Sonos systeem"


Eerst even de audio checken 🙂
In de instelling "Muziek afspelen" staat die op volledig of sfeervol
Alles staat op WM:0, ik maak ook gebruik van een SONOS Boost, helaas heeft dit geen verschil gemaakt. Muziek staat op volledig maar dat is niet van toepassing op de televisie uiteraard.
Reputatie 5
Badge +3
Is de playbar bedraad aangesloten?? Of alleen de boost en is je 5.1 "netwerkabelloos"
Reputatie 5
Badge +2
Wanneer speakers functioneren in een 5.1 setup dan communiceren ze over 5 ghz met elkaar. Heb je misschien een router die een 5 ghz signaal uitzendt dicht bij de Playbar staan? Zou kunnen dat deze stoort. We kunnen je meer vertellen als je een diagnose voor ons maakt net nadat het uitvallen voorkomt en het nummer hier vermeldt. Diagnose maak je zo.
Badge +1

Dit begrijp ik niet goed. Overal staat geschreven dat Sonos werkt met een 2,4 ghz netwerk als thuisnetwerk of met de boost. Van waar komt dan plots het 5,0 ghz signaal?

Badge +1

Ik moet mijn Sonos installatie nog plaatsen. Daarom de vraag: wat wordt er bedoeld met WM:0 en WM:1?

Badge

Dit begrijp ik niet goed. Overal staat geschreven dat Sonos werkt met een 2,4 ghz netwerk als thuisnetwerk of met de boost. Van waar komt dan plots het 5,0 ghz signaal?

Sonos gebruik het 2,4GHz signaal tussen de verschillende groepen/kamers, vooral omdat dit signaal sterker blijft over langere afstanden. Binnen (bij voorbeeld) een 5.1 groep onderling met PlayBar, Sub en Satellieten gebruikt Sonos 5GHz, omdat de afstanden daar veel kleiner zijn en mee bandbreedte en lagere latency daar een voordeel zijn.