Vraag

Schel / scherp geluid bij spraak tv uit playbar

  • 23 March 2017
  • 16 reacties
  • 3837 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Al een tijdje vind ik de spraaktonen via mijn playbar erg schel. Voornamelijk het geluid via de tv.
Woorden met een "s" of "z" klinken erg overheersend en slissend. Dit is al een tijdje zo. Ik heb altijd graag de spraakversterking aan staan (in te stellen via de app tijdens tv kijken) maar heb m de laatste tijd maar uitgezet aangezien het niet lekker klinkt. Was eerder niet zo. Met muziek streamen niet hinderlijk.
Zit dit m in de tweaters?

Volgende diagnoses gemaakt/verzonden:
- bevestigingsnr: 7217185
- bevestigingsnr: 7217197

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor het direct meezenden van de diagnoses. Het goede nieuws is dat ik hierin kan zien dat je onderlinge verbindingen goed werken en dat de PLAYBAR functioneert zoals deze hoort.
Toevallig had ik precies hetzelfde probleem met het schelle geluid op spraaktonen, bij mij kwam dit omdat de TV niet goed ingesteld was. Het is mogelijk dat dit bij jou ook aan de hand is. Als je de mogelijkheid ertoe hebt, zet het geluid van de TV op "Dolby DIgital 5.1".
Daarnaast zie ik dat TruePlay niet geactiveerd is, deze functie zou je ook kunnen proberen aangezien geluid afhankelijk is van de locatie waar de speaker staat, en het is mogelijk dat jet met TruePlay de PLAYBAR kan tunen voor een betere geluidskwaliteit. Dit doe je via Instellingen > Instellingen Kamer > Zitkamer > TruePlay (dit is alleen mogelijk via een iPhone of iPad)
Laat het even weten als je deze instellingen hebt geprobeerd.
Reputatie 1
Badge
Beste Nick P,

Ik heb nogmaals een diagnose gemaakt. (zie onderaan)
Hierin speel ik Dolby Digital 5.1 geluid via de TV. (dit is ook zichtbaar tijdens het afspelen onder “Info onder mijn Sonos-systeem > PLAYBAR > Audio-ingang: Dolby Digital 5.1)
Dus die instelling heb ik op mn TV ook zo ingesteld (laat staan dat ik specifiek de TV hiervoor heb uitgekozen die via (HDMI - & optisch) een 5.1 pass-through mogelijk heeft, een Samsung UE49KS800.)
Maar bij stereogeluid van bijvoorbeeld een tv-zender is het ook hoorbaar .

Schelle- / slissende tonen zijn overheersend. Zoals ik al aangaf heb ik t idee dat de (tweaters?) soms lichte natrillingen nageven danwel een schurend geluidje produceren alsof er iets (inwendig) defect of beschadigd is.

True-play is voor mij helaas niet haalbaar aangezien ik geen Apple of IOS apparatuur in huis heb. Is allemaal Android (Samsung ed)
Ik blijf ik er last van houden ondanks de diversen instellingen en her-installaties….

Bevestigingsnummer: 7230440
Badge +1
Is hier al een oplssing voor. Heb het zelfde probleem sind 2 weken. Is gewoon niet aan te horen
Badge +1
Is hier al een oplssing voor. Heb het zelfde probleem sind 2 weken. Is gewoon niet aan horen
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet welke je kan verzenden vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Badge +1
Hoi Tim

Hier is de diagnose 7953935
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Tim

Hier is de diagnose 7953935

Heb je de zelfde problemen als je de Trueplay zou uitzetten?
Indien dit het geval is raad ik aan de Trueplay opnieuw te doen.
Badge +1
Zelfde met true play aan of uit. Ik heb meerdere malen opnieuw uitgevoerd. Aangezien de sub opeens ook zachter ging staan. Na trueplay staat hij weer goed. Maar het schel geluid is er op eens ingekomen. Het is trouwen met sky of dvd. Op alles eigenlijk. Ik weet niet of het na de update is gekomen
Badge +1
Nog suggesties?
Reputatie 4
Badge +3
Het enige wat je dan nog zou kunnen proberen is de PLAYBAR naar fabrieksinstellingen te zetten en het dan opnieuw te proberen. Als het probleem blijft bestaan kan het een hardwarematig probleem betreffen.
Badge +1
Helaas heeft het niet geholpen. Vreem na 2 maanden al problemen
Reputatie 4
Badge +3
Dergelijke problemen, daar ze niet zouden moeten gebeuren, kunnen altijd gebeuren, ongeacht de leeftijd. Er zijn zoveel variabelen waar dergelijke zaken van afhangen. Er zitten honderden tot duizenden interne componenten in een dergelijk apparaat en ongeacht dat deze geproduceerd worden met het oog op de hoogste kwaliteit, blijft het een elektrisch product.
Dus het is betreurenswaardig dat dit in uw situatie na 2 maanden gebeurt, anderzijds kan u het ook inzien dat het beter is dat het nu gebeurt, in plaats van bijvoorbeeld na 3 jaar als de PLAYBAR buiten garantie valt. Dan kunnen we in dit geval gewoon zorgen dat de PLAYBAR gratis vervangen wordt voor een nieuwe.

Stuur even een privé bericht met de volgende gegevens, dan zet ik deze in het systeem voor vervanging:
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Serienummer van de Playbar
Heeft het omwisselen geholpen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Reputatie 5
Badge +2
Wil je de Playbar terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Dit werkt als volgt:
1. Stroom uit de speler.
2. Mute of Play/pauze knop indrukken en ingedrukt houden.
3. Stroom terug erin. Nog steeds de knop ingedrukt houden.
4. Knop loslaten als het Led lampje oranje gaat knipperen.
5. Opnieuw associeren met de Controller App.

Mocht dit niet helpen, dan ontvang ik graag een privebericht met uw naam, email, telefoonnummer, serienummer Playbar en het adres waarop deze kan worden omgeruild.
Badge
Ik heb mijn Playbar nu twee maanden en heb ook last van hetzelfde probleem, het is zeer onaangenaam om zo te luisteren via de Playbar. Heb al een reset gedaan en ook Trueplay op nieuw ingesteld, dit heeft het probleem bij mij niet verholpen.
Is hier een oplossing voor?

Eventueel mijn diagnose: 375716956
Reputatie 7
Badge +2
Wil de mensen verzoeken met dit probleem, telefonisch contact op te nemen met onze support afdeling.
Over het algemeen zou een fabriek's reset een geluid's kwaliteit probleem moeten doen oplossen, zo niet, dan is een toestel helaas defect en kunnen we dit omwisselen.
Helaas kunnen we een kwaliteit's probleem niet in een diagnose terug lezen, en is dit volledig op de klant zijn melding gebaseerd.
Het zou uiteraard zonde zijn als het vervangende toestel exact het zelfde "Probleem" zou ervaren, en het klinkt ook wat gek als dit alleen bij TV geluid afkomstig is, en niet bij muziek wat in de app te selecteren is.
We zouden dan graag de Soundbar ook op een andere bron (tv/decoder) aangesloten zien om uit te sluiten dat de bron niet het probleem veroorzaakt.