Beantwoord

Ruis in nieuwe play:1 speakers

  • 7 December 2018
  • 9 reacties
  • 1120 Bekeken

Hallo, ik heb 2 play:1's aangeschaft als uitbreiding op een playbase voor surround bij de tv en voor gewoon muziek afspelen, ze doen het wel, maar ze produceren continu een statische ruis. Ook als het geluid helemaal uit staat. Als er geen enkele geluidsbron is, dus tv uit, stopt het ruisen na een paar minuten. Als het geluid (achter) zacht is blijft de ruis samen met het geluid ongeveer 40/60%.
Ze doen dit allebei, ook met het afspelen van muziek. De playbase doet dit absoluut niet, die geeft geen enkel hoorbaar geluid bij mute.
Is dit bekend bij play:1? Of moet ik ze terug brengen want ik vind dit onacceptabel, een ruis percentage van gem. 40%
icon

Beste antwoord door Tim S 12 December 2018, 14:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Update: Ik heb via de dealer nieuwe speakers, Sonos heeft ze omgeruild. Een dealerlijn is niet hetzelfde als een klantenlijn. Er is me wel bijverteld dat het waarschijnlijk bij de spelers hoort, en dat verbetering niet is gegarandeerd.
Kennelijk is dat zo want deze ruisen ook, niet meer en niet minder. Ik laat het hierbij, dus wie Sonos speakers kopen wil, wees gewaarschuwd, een component in het apparaat stoort op de luidspreker en dat stopt pas als de speler in "uit" modus gaat. Je kan dit alleen horen bij zachte passages en bij geen geluid, bij hardere muziek wordt dit overstemd. Dit komt ook voor bij andere merken. De playbase heeft dit niet, die zou beter zijn afgeschermd, dit vind ik een uniek en fantastisch apparaat!
Bij de dealer heb ik vergelijkingsmateriaal, ik ben net geweest en wat blijkt... de speakers daar hebben het ook. De one ruist, de play5 ruist 4 seconden na, en ook daar ruist de play1 exact 2 minuten en dan is ie stil.
Ik denk alleen wel dat die van mij het harder doen, maar dat kan ook aan het omgevingsgeluid liggen. Expert gaat het uittesten en ook contact erover opnemen met de technische dienst van Sonos dus ik heb ze daar achter gelaten en hun zoeken het uit (met Sonos) wat het is en of er wat aan gedaan kan worden. En zo hoort het ook vind ik, waarom zou ik het als consument allemaal zelf maar uit moeten zoeken. Maar ik ben bang dat er weinig aan gedaan kan worden, maar als het te erg is worden ze zonder meer omgeruild of een andere oplossing gezocht. Ik laat het nog wel weten.
Reputatie 7
Badge +2
Wij als fabrikant kennen het product beter dan de dealer waar je deze nu naartoe gaat brengen.
Snap dan ook niet waar de onduidelijkheid vandaag komt, maar als je denkt dat je bij de dealer een beter antwoord gaat krijgen dan bij ons van Sonos dan sta je volledig in je recht deze weg te bewandelen.
Enige voordeel wat ik zie aan deze actie, is dat de dealer je speakers mogelijk in hun setup kan testen.
Ik heb nog geen diagnose gemaakt in i.v.m. de onduidelijkheid die ik nog steeds heb wat betreft de community/klantenservice en wie dat dan beoordeeld
Ik ga er na mijn werk mee naar de winkel om het daar eens te vragen en van daaruit verder.
Reputatie 7
Badge +2
Sorry, heb de link aangepast, het klopt dat het diagnose nummer in ons systeem komt te staan, maar daarom zien we wel graag het bevestigings nummer nog tegemoet.
Dus als je het diagnose kunnen kan beschrijven in je bericht, dan zouden we dat op prijs stellen.
Toch denk ik dat dit een probleem is waar we je liever voor aan de telefoon spreken.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Hoi, je link "diagnose" leid naar hoe speakers te resetten. Dit heb ik trouwens ook gedaan en ze opnieuw geïnstalleerd als stereopaar in een aparte kamer. Nu heb ik van de playbase en de tv de stekker eruit getrokken en ben weer muziek gaan afspelen vanaf USB stick, dit werkt overigens gewoon omdat de USB stick niets met de tv te maken heeft (zit immers in de router) de ruis is er dan nog steeds, ook op fysiek een andere plek in huis. Als ik de muziek stop duurt het telkens precies 2 minuten voordat de ruis ophoudt met een soort plop of tik. Het lijkt mij dat de speakers op dat moment overschakelen van een actieve modus naar een standby/eco modus of zoiets. Het volume van de ruis is trouwens constant en dus alleen hoorbaar bij zachte passages, dit maakt ze m.i. ongeschikt voor films en klassieke muziek.
En als ik een diagnose maak wordt ie naar de klantenservice gestuurd en niet naar dit forum.
Reputatie 7
Badge +2
Weet dat in mijn vorige bericht het woord Diagnose een link is die verwijst naar de FAQ die beschrijft hoe je een diagnose kan maken.
Toch zien we dus graag de Playbase aangesloten worden op een andere bron dan de TV.
Je geeft aan dat de USB aangesloten op je router het zelfde probleem zou geven, maar het is je TV die dat geluid van die USB laat horen, en dus is de TV nog niet uitgesloten.
Bedankt voor de aandacht, zoals ik al zei blijft de ruis doorgaan als het geluid stopt (mute) ook bij muziek afspelen van USB stick in de router, pas als de tv wordt uitgezet en er geen andere bron wordt opgestart, dan stopt het na 1 of 2 min.
Hierbij gaat het dan om beide play:1 speakers, draadloos verbonden sinds gisteren in bezit.
Mijn playbase staat onder de tv en is verbonden met een optische kabel en wifi, geen ethernet kabel. Daar heb ik geen problemen mee, is ook absoluut ruisvrij bij zachte passages en bij geluid uit.
Ik ga nog experimenteren en wil ook wel een diagnose sturen zodra ik gelegenheid heb en ik heb uitgevonden hoe dat moet. Bellen is stap 2 maar dan wil ik eerst meer weten door uitproberen. Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +2
Als je de speakers zou ontkoppelen als surround, heb je het probleem met de ruis dan nogsteeds?
Je geeft aan dat als de TV geen geluid geeft, dat de ruis dan verdwijnt, dus mocht je bijvoorbeeld muziek vanuit de app streamen naar Sonos, en de muziek stoppen, dan hoor je verder geen ruis meer?
Zie ook graag een diagnose van de set, het liefst kort aangemaakt nadat de ruis aanwezig is.
Mocht de Sonos aangesloten zitten op de TV via de optische kabel, dan zou ik ook graag willen weten wat je hoort als je de Playbar rechtstreeks op de decoder zou aansluiten ipv de TV.
Klinkt er namelijk naar dat de TV een ruis voor de achter signalen meezend, mogelijk dat de decoder z'n optische uitgang dit niet doet.
Toch denk ik dat dit een probleem is waar we graag onderzoek in doen, en je ook voor gaan vragen ons te bellen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44