Rearspeakers

  • 1 February 2019
  • 36 reacties
  • 1129 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Momenteel ben ik in het bezit van 2 One's en de Beam, deze staan in surround opstelling.
De achterspeaker rechts heb ik verder van mij moeten plaatsen dan de linker, ze staan dus helemaal niet in juiste positie.
Bij een film hoor ik enkel de Beam en de linker achterspeaker ( een 4.0 opstelling dus), de rechter staat er precies maar voor sierraad :)

Mijn vraag is of ik het volume van de achterspeakers apart kan instellen?
Of kan het met een update mogelijk gemaakt worden? Zou perfect zijn dan

Alvast bedankt

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

36 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Raar, ik heb ze al 2 maal opnieuw ingesteld maar kreeg nooit de keuze om dit te bepalen.
Daarom de vraag voor een update om ten alle tijden iets te kunnen wijzigen, niet enkel bij de eerste ingebruikname.
Tot de laatste millimeter zou men moeten kunnen veranderen.
Voor een setje dat 4 cijfers kost zou dit zeker mogelijk moeten zijn.
Maarja, dan laten we zo maar.
Toch bedankt .
Reputatie 5
Badge +3
Stop met zoeken op welk device dan ook...Het bestaat gewoon niet.
Enkel met opnieuw instellen van de speakers, kun je dit bepalen.
Achteraf niet doormiddel van een "balans" schuif.
Reputatie 5
Badge +3
Ah, dacht dat ik de enige was. Bij de vorige versies was het er precies wel.
Dat Sonos ons maar veel sterkte wenst dan ?
Precies ?
Reputatie 5
Badge +3
Heb je balans functie ook niet?
Ik heb enkel ‘woonkamer’ als kamer en bij de surround instellingen staat alleen de keuze ‘volume van de tv’ en ‘volume van de muziek’ .
Ik zal dadelijk een diagnose sturen.

Alvast bedankt voor de hulp.


Bij mijn is dit niet anders, iPhone 6 en iPad pro 9,7.
Reputatie 5
Badge +3
Bijlage
Reputatie 5
Badge +3
Dit is nou net wat ik zou moeten hebben, maar zo staat het niet in de app die ik heb.
Bass, Treble en Loudness staat er wel, Balance niet.
Reputatie 5
Badge +3
Opnieuw instellen heb ik gedaan, verwijderen en opnieuw toevoegen ook gedaan, spijtig genoeg zonder resultaat.
Zou de functie ‘balans’ in het keuze menu bij surround instellingen moeten staan dan?
Kan je iets abnormaals vinden in de diagnoses? Want de speakers doen het wel allemaal goed, het is enkel die balans instelling die ik niet heb en dat is juist datgene wat mijn probleem zou oplossen.
De instelling die ik nu heb wijzigt enkel de balans tussen voor en achter, niet tussen links en rechts.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +3
Had je al de optie 'opnieuw instellen' geprobeerd? Als dat niet gaat verzoek ik je om de surround speakers te verwijderen in de app en opnieuw toe te voegen.
Reputatie 5
Badge +3
Als ik bij geavanceerd surround het ‘volume van de tv’ wijzig, dan gaan ze beide harder, maar het zou alleen rechts moeten zijn die iets luider moet staan.

Ik heb alle stappen doorlopen maar de app heeft nog hetzelfde keuze menu, geen balans optie te bespeuren ?
Reputatie 5
Badge +3
1585785178.
Reputatie 5
Badge +3
Probeer eens opnieuw instellen?

Maak graag ook nog even een diagnose zoals in mijn vorige post staat. Dan kan ik uitlezen welk type telefoon je exact hebt want dit wijkt af van hoe ik het systeem ken.
Reputatie 5
Badge +3

Reputatie 5
Badge +3
Ik raad je aan om even je Sonos-producten van het stroom te halen en er weer op te zetten. Als je daarna een schermafbeelding op je telefoon wilt maken van zowel het 'Geavanceerde audio' scherm en 'Instellingen Surround'.
Reputatie 5
Badge +3
Diagnose is verzonden.
2101150368.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb enkel ‘woonkamer’ als kamer en bij de surround instellingen staat alleen de keuze ‘volume van de tv’ en ‘volume van de muziek’ .
Ik zal dadelijk een diagnose sturen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 5
Badge +3
Probeer dit even voor de zekerheid:

'Meer', 'Instellingen', 'Instellingen Kamer', selecteer hier de juiste kamer, 'Geavanceerde audio' en vervolgens 'Instellingen surround' 'Balans van Surround Speakers'.

Als je dat niet kan vinden wil ik of een diagnose ontvangen (Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen) of dat je ons even kan bellen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Reputatie 5
Badge +3
Ik zit nog met een oude IPhone SE, mss zal de fout daar ergens zijn. Toen ik de speakers voor de eerste maal installeerde werd mij ook niet gevraagd wat de afstand is tot de zitplaats. Volgens Tim zou ik deze vraag moeten gekregen hebben. Wat ben ik toch een amateur 😃
Reputatie 5
Badge +3
Kijk je dan op Android of een Apple apparaat? Het verschilt namelijk waar de functie staat.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Frank,

Hier bij instellingen zie Ik enkel ‘volume van de tv’ , daar kan ik ze aanpassen , dus hoe luid ze moeten spelen, t.o.v van mijn Beam, maar balans surround is hier nergens te vinden.
Het spijt me maar ik krijg het niet voor mekaar.
Reputatie 5
Badge +3
Je kunt deze instelling aanpassen in de geavanceerde audio instellingen op je telefoon/tablet. Op iOS apparaten heeft dit 'Balans van Surround speakers'. Op Android zoek je naar 'Audio opnieuw kalibreren'.
Reputatie 5
Badge +3
Als ik nu een film kijk zet ik de rechter One dichter bij mij, staat wel pal voor de schuifdeur maar klinkt o zoveel beter, nu heeft hij tenminste weer nut. Het begon toch wat vervelend te worden dat de rechterzijde veel minder hoorbaar was dan de linkerzijde. Nu is het wel telkens klooien met de stroomkabel, maar dat zal ik er maar bijnemen zeker.

Een aparte volumeregelaar voor LS en RS zou zalig zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Links en rechts is in orde, maar de app heeft niet gevraagd hoever de afstand is. Ik ga het maar laten zoal het is nu, is niet zo erg hoor.
Bedankt om raad en advies te geven ?
Reputatie 7
Badge +2
De app zou je moeten vragen eerst op de knop te drukken van de speaker die als links achter moet gaan functioneren, om daarna in de app de instructie te krijgen op de knop te drukken van rechts achter.