probleem afspelen film/serie met dolby atmos Arc


Badge +1

Welke serie/ film ik Ook afspeelt van netflix met dolby atmos na een paar seconde een snerpend/sissend of wat het ook is ( iedergeval storend) ? Bij alle andere soorten serie/films zonder atmos nergens last van , iemand advies ? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt erop dat de tv het Atmos signaal niet goed kan verwerkten. Staat het uitgaand signaal van de tv wel goed?

Badge +1

Dank u voor de reactie , geluid staat op HDMI apparatuur ( Philips 55pus7503 )

Reputatie 7
Badge +3

Kan je niet ergens in een geavanceerde geluidsinstelling kiezen voor Dolby Digital+ o.i.d.?

Badge +1

Ik ga effe puzzelen in dat menu , nogmaals bedankt 👌🏻

Reputatie 7
Badge +3

Dit heb ik kunnen vinden in de handleiding. Hier dus kiezen voor Dolby Digital plus.
 

Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer.
Stel het audio-uitvoer signaal van de TV in zodat het past met de audio-eigenschappen van het aangesloten Home Cinema-systeem.
• Stereo: Selecteer deze optie als uw audioapparatuur geen meerkanaals audioverwerking heeft, om alleen stereocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur. • Meerkanaals: Selecteer deze optie om alleen 5.1-audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals audiosignaal) uit te voeren naar uw audioapparatuur. • Meerkanaals (bypass): Selecteer Meerkanaals (bypass) om de oorspronkelijke bitstream van HDMI ARC naar het aangesloten HDMI-geluidssysteem te sturen.
• Dolby Digital Plus: Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar uw audioapparatuur of home cinema-systeem.
- Zorg ervoor dat uw audioapparatuur Dolby Atmos ondersteunt.
- SPDIF-uitvoer (DIGITAL AUDIO OUT) wordt geblokkeerd tijdens het streamen van Dolby Digital Plus-content.

Badge +1

Dit heb ik kunnen vinden in de handleiding. Hier dus kiezen voor Dolby Digital plus.
 

Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer.
Stel het audio-uitvoer signaal van de TV in zodat het past met de audio-eigenschappen van het aangesloten Home Cinema-systeem.
• Stereo: Selecteer deze optie als uw audioapparatuur geen meerkanaals audioverwerking heeft, om alleen stereocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur. • Meerkanaals: Selecteer deze optie om alleen 5.1-audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals audiosignaal) uit te voeren naar uw audioapparatuur. • Meerkanaals (bypass): Selecteer Meerkanaals (bypass) om de oorspronkelijke bitstream van HDMI ARC naar het aangesloten HDMI-geluidssysteem te sturen.
• Dolby Digital Plus: Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar uw audioapparatuur of home cinema-systeem.
- Zorg ervoor dat uw audioapparatuur Dolby Atmos ondersteunt.
- SPDIF-uitvoer (DIGITAL AUDIO OUT) wordt geblokkeerd tijdens het streamen van Dolby Digital Plus-content.   Erooij hij staat nu goed afgesteld , bedankt voor de ondersteuning 👍🏻

Badge +1

Hij moet sowieso op Meerkanaals Bypass staan. 

Reputatie 7
Badge +3

@serenacloos, klopt dit wel? In de handleiding van deze tv staat alleen bij de DD+ dat de audio apparatuur Dolby Atmos moet ondersteunen. Ik kan eea niet testen omdat ik geen Arc heb, maar ik ben toch echt geneigd te zeggen dat hij op DD+ moet staan voor het beste resultaat. 
@robertlucky, wat is nu jouw instelling?

Badge +1

@serenacloos, klopt dit wel? In de handleiding van deze tv staat alleen bij de DD+ dat de audio apparatuur Dolby Atmos moet ondersteunen. Ik kan eea niet testen omdat ik geen Arc heb, maar ik ben toch echt geneigd te zeggen dat hij op DD+ moet staan voor het beste resultaat. 
@robertlucky, wat is nu jouw instelling?

Ik heb op meerkanaals bypass gezet en zo werkt het ,zonder storing .En in de sonos app zie je ook bij de arc dat hij atmos uitzendt

Reputatie 7
Badge +3

Wat meer info gevonden.

  • Multichannel (Bypass)
    • der Ton wird vom TV nicht verarbeitet, sondern direkt als Bitstream an das Ausgabegerät weitergereicht (also egal ob PCM, AC3, DTS oder DD+, der TV gibt es direkt weiter – auch wenn das Empfangsgerät dieses Format nicht unterstützt)
  • Dolby Digital Plus
    • es findet immer eine Konvertierung zu DD+ statt
      • außer: DTS bleibt DTS
      • PCM → DD+, AC3 → DD+
    • die Kanalanzahl bleibt erhalten
      • PCM 2.0 → DD+ 2.0, AC3 2.0 → DD+ 2.0, AC3 5.1 → DD+ 5.1”

Wanneer k dit goed begrijp converteert dd+ alles behalve dts. Voordeel is dat alles dus opgewaardeerd lijkt te worden. Je moet echter geen dts bron hebben want dat speelt Sonos niet. 

Badge +1

De auteur geeft toch aan dat het nu werkt?

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik tracht aan te geven is dat het geluid bij bijvoorbeeld een stereo uitzending van de tv mogelijk beter weergegeven zou kunnen worden door de DD+ instelling en dat deze instelling ook mogelijk gewoon Atmos doorgeeft. Ik begrijp anders niet dat Philips dit ook zo weergeeft in zijn handleiding. 
 

Badge +1

Wat ik tracht aan te geven is dat het geluid bij bijvoorbeeld een stereo uitzending van de tv mogelijk beter weergegeven zou kunnen worden door de DD+ instelling en dat deze instelling ook mogelijk gewoon Atmos doorgeeft. Ik begrijp anders niet dat Philips dit ook zo weergeeft in zijn handleiding. 
 


DD+ instelling kon ik niet vinden

Badge +1

Ondertussen contact gehad met sonos , ze lezen uit dat die stereo uitgeeft en geen dolby vision ( atmos ) ???

Badge +1

https://support.sonos.com/s/article/4844?language=nl_NL

Reputatie 7
Badge +3

Je zult dus opzoek moeten naar de reden waarom je geen Dolby Digital + kunt kiezen bij je instelling. 
Overigens vind ik het dan nog vreemd dat Sonos alleen stereo ziet. Had je een tv uitzending of keek je naar Netflix toen zij meekeken?

sonos geeft weer wat er binnenkomt. Probleem moet dus in de tv instelling en/of de instelling van het kastje van d3 tv aanbieder zitten. 

Badge +1

Je zult dus opzoek moeten naar de reden waarom je geen Dolby Digital + kunt kiezen bij je instelling. 
Overigens vind ik het dan nog vreemd dat Sonos alleen stereo ziet. Had je een tv uitzending of keek je naar Netflix toen zij meekeken?

sonos geeft weer wat er binnenkomt. Probleem moet dus in de tv instelling en/of de instelling van het kastje van d3 tv aanbieder zitten. 

Zoals in die link staat , staat dolby atmos wel bij mij vermeld in het veld vd arc in de sonos app( bij een film/serie met dolby atmos ) , dus ik ga ervan uit dat het werkt 

Reputatie 2
Badge +2

@robertlucky Kun je aangeven welke optie je heb aangevinkt in het menu van de tv? Ik lees dat je instelling DD+ niet kon vinden.

Ik heb de Philips 50PUS7304/12 en kan die optie ook niet vinden. Gisteren na de installatie via Netflix het nieuwste seizoen van Dark gestart met Dolby Atmos, maar als ik in de Sonos app kijk geeft die DD5.1 weer. In de tv zowel de optie Meerkanaals als Meerkanaals Bypass geselecteerd. 
De tv ondersteunt wel Atmos volgens de specs.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe kijk je Netflix, via app op tv of via decoder van tv aanbieder? In het laatste geval zou ook dat kastje Atmos moeten kunnen doorgeven. 

Reputatie 2
Badge +2

@Erooij Ik kijk dan via de app van de tv :)

Reputatie 2
Badge +2

Even een update: ik heb de tv op Meerkanaals Bypass staan en na het proberen van enkele films/series op Netflix krijg is nu bij aanvang de melding Dolby Vision op het scherm te zien en in de Sonos app: Dolby Atmos (DD+).

Schijnbaar de verkeerde serie (Dark) uitgekozen om te controleren terwijl daar bij de info Dolby Atmos vermeld werd.

Vooralsnog dus positieve en hoopvolle vooruitgang :)

 

 

Badge +1

@robertlucky Kun je aangeven welke optie je heb aangevinkt in het menu van de tv? Ik lees dat je instelling DD+ niet kon vinden.

Ik heb de Philips 50PUS7304/12 en kan die optie ook niet vinden. Gisteren na de installatie via Netflix het nieuwste seizoen van Dark gestart met Dolby Atmos, maar als ik in de Sonos app kijk geeft die DD5.1 weer. In de tv zowel de optie Meerkanaals als Meerkanaals Bypass geselecteerd. 
De tv ondersteunt wel Atmos volgens de specs.

Ik heb op meerkanaals gezet en het werkt bij mij , jou tv heeft als het goed is dezelfde instelling als de mijne 

Reputatie 2
Badge +2

@robertlucky Lees bovenstaand 😇

Robert lucky 

Vraagje aan ik heb namelijk de zelfde tv als jou.

Als ik op netflix kijk is er bij mij helemaal geen content met dolby atmos en in de sonos app geeft hij dan ook niet aan dat atmos content binnenkrijgt.krijg jij bij de netflix app wel het dolby atmos icoontje ? 

Badge +1

Bij het gebruik van Netflix app op de tv of via app gsm ( chromecast ) zie ik in de sonos app staan dolby atmos