Sticky

Pro tip - Gebruik headphones op je Sonos

  • 20 April 2018
  • 23 reacties
  • 22777 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Met een Sonos Connect kun je een (draadloze) hoofdtelefoon aan Sonos aansluiten om bijvoorbeeld het geluid van je TV of platenspeler te horen.

Je kunt in de room van de Connect niet rechtreeks voor de TV bron kiezen (in mijn geval is de TV met een Playbar verbonden via optische kabel) maar je kunt wel vanuit de TV-Room (Playbar) kiezen om je geluid als multiroom audio te delen met je Connect waar de headphones op zijn aangesloten.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Moet hier helaas op toevoegen, dat groeperen van speakers alleen bedoelt is voor Muziek, wat in de Sonos applicatie terug te vinden is onder het "Bladeren" gedeelte.
Geluid van de TV is alleen bedoelt voor de Playbar of Playbase welke mogelijk een Sub en/of Surrounds toegevoegd heeft staan.
TV geluid wil je niet groeperen naar andere kamers toe, omdat die andere kamers stotterent geluid kunnen geven, en een mogelijke echo in vergelijking met wat je van de Playbar hoort.
Reputatie 1
Badge +1
Misschien een goed idee als Sonos ook hoofdtelefoons gaat ondersteunen of uitbrengen?
Mijn TV heeft helaas geen headphone aansluiting.
Op de site van hifi Klubben staat "ben je de gelukkige bezitter van een draadloos muzieksysteem – bijv. Sonos, Bluesound of HEOS – dan wordt het nog veel leuker! Dan kun je namelijk de draadloze zender van de hoofdtelefoon aansluiten op de muziekstreamer en krijg je toegang tot al je muziek. Dit kan zelfs digitaal via de optische aansluiting. En dat geldt ook wanneer je de RS 175 wilt gebruiken met de TV."
Ik zou ook graag zien dat Sonos een noise-reducing headphone op de markt brengt!
Reputatie 5
Badge +3
Ik zie hier eigenlijk nauwelijks de waarde van... Sonos is een wifi-gebaseerd, locatiegebonden systeem. De use-case is maar heel beperkt, aangezien je een dergelijke hoofdtelefoon alleen maar binnen bereik van je wifi/Sonos systeem zou kunnen gebruiken. Bedenk goed dat de Sonos app een afstandbediening is voor je spelers, die vervolgens zelf via wifi verbinding maken met internet. Je zou dus niet, bijvoorbeeld, "naadloos" met je hoofdtelefoon naar buiten kunnen lopen om verder te luisteren, want dan valt je verbinding met het systeem en het internet weg en de app op je telefoon kan zelfstandig geen muziek afspelen. Sonos zal de app op dat punt ook nooit aanpassen, aangezien ze geld verdienen met speakers. Als ze van de Sonos app een veredelde Spotify-app maken, kun je iedere speaker of koptelefoon gebruiken die je wilt en houdt Sonos op te bestaan.

Gezien de zaken hierboven waarin een dergelijk product voorbij gaat aan wat Sonos eigenlijk is, twijfel ik aan de levensvatbaarheid en lijkt het me sterk dat Sonos in deze richting zal denken voor productontwikkeling.

Voor het privé luisteren van muziek ben je beter af met een bluetooth hoofdtelefoon aan je smartphone gekoppeld om vervolgens muziek te luisteren van je streamingdienst naar keuze, of (met de juiste app) muziek streamen van je lokale netwerk of NAS. Middels Spotify Connect of Airplay kun je dan zelfs al "naadloos" overschakelen van je headphones naar Sonos.

Voor het TV kijken zou ik eerder een manier zoeken om Sonos te omzeilen en de audio rechtstreeks uit je TV naar de hoofdtelefoon te brengen.

De optie uit de topicstart, het gebruiken van een Connect, is natuurlijk technisch mogelijk, maar wel een behoorlijke investering voor dit doeleinde.
Badge +1

Ik begrijp het niet. Ben een newby met sonos. Sinds kort een playbar en 2 play 5 (gen2). Heb nog een zeer goede Sony mdr ds6500. Die zou ik graag aansluiten op sonos en wel zodanig dat er muziek geluisterd kan worden in de ene kamer(lees hoofdtelefoon) en bijvoorbeeld in een andere kamer tv wordt gekeken. Dat je fysiek in dezelfde ruimte zit moet dan niet uitmaken lijkt me.  Is dit te realiseren met een connect? Volgens een medewerker van de Mediamarkt kan dit niet.  Als er een line out op zit waar ik de zender op aansluit.  Gaat het dan echt niet?

Reputatie 6
Badge +3

Volgens mij moet dit gewoon lukken zoals jij schrijft, dus de analoge uitgang van de Connect (rood witte tulp) aansluiten op de ingang van de zender van je headset. Zoals hierboven al vermeld wordt door Tim S gaat dit alleen werken voor muziek en niet voor TV geluid. Het TV geluid is lossless en geeft grote kans op haperingen als je je playbar gaat groeperen met de Connect.

Reputatie 7

@J.B. Ik heb mijn draadloze koptelefoon op een Connect (de voorganger van de Connect) aangesloten en dat werkt prima, overigens zelfs (wel met enige vertraging) met TV geluid als ik de Connect groepeer met de Beam.

Wat is het verschil tussen het aansluiten van een versterker op de Port en het aansluiten van een draadloze koptelefoon dan, volgens de medewerker van de Mediamarkt? 

Reputatie 7

De Connect is natuurlijk de voorganger van de Port….

Badge +1

Bedankt voor jullie reacties.  Het kan dus wel zoals ik dacht. Het gaat mij inderdaad alleen om de muziek vie de gekoppelde services, zoals de NAS, Spotify en Youtube. Volgens de medewerker van de Mediamarkt kreeg hij deze vraag voor het eerst in de 14 jaar dat hij daar werkte 🙈. Hij gaf geen reden waarom het niet zou werken. Onmogelijk volgens hem. 

Is de "oude" connect nog steeds een goede optie? Of zal ik voor de veel duurdere nieuwe amp moeten gaan. 

Reputatie 7

Een Amp is wat teveel van het goede (die heeft ook een versterker); de Port is voldoende. Een niet als "legacy” aangemerkte Connect (van na pak 'm beet 2016) kan ook.

Badge +1

Dan is voor mij waarschijnlijk de port de beste optie.

Kan ik er ook nog een platenspeler op aansluiten als ik dat wil.

Voor zover ik heb begrepen blijft je systeem dan ook gewoon updaten. 

Heb er wel een tweedehands bridge bij, maar ik begrijp dat deze de update van het gehele systeem tegen gaat houden omdat de support stopt in mei 2020. 

Reputatie 7

Klopt. Ik zou het eest zonder Bridge proberen. Mocht dat niet goed gaan, dan kun je een Boost kopen of de Sonos bedraad aansluiten.

Badge +1

Fijn dat er zo meegedacht wordt.

Dan de bridge er maar eens tussenuit halen. Ik hoop wel dat ik dat goed muziek kan luisteren op de hoofdtelefoon  daar ik veel flac bestanden speel.  Dat was voor mij de reden om de bridge al op voorhand te plaatsen.

Reputatie 6
Badge +3

Is de bridge de enige Sonos die je bekabeld hebt aan je router ? Zo ja zou ik wel het advies volgen van 106rallye om minimaal een andere Sonos speaker te bekabelen om zo SonosNet te behouden. 

Badge +1

Dat zal ik dan gaan doen. 

Zal wel via een powerline adapter moeten. Er is geen mogelijk om een utp kabel er naartoe te trekken. Ik wil graag storingsvrij de hoofdtelefoon kunnen gebruiken

Reputatie 6
Badge +3

Die Powerline adapters worden officieel niet ondersteund door Sonos. Ik heb er zelf eens mee getest en toen werkte het maar dat was meer uit nieuwsgierigheid. Ik zou er zelf niet voor kiezen in mijn vaste Sonos setup. In jouw geval zou ik dan er dan toch voor kiezen om de bridge te upgraden naar de boost danwel een Sonos speaker daar te plaatsen waar je deze wel kunt bekabelen.

Reputatie 6
Badge +3

Btw; kun je de Connect/Port die je gaat aanschaffen niet bekabelen aan de router ?

Badge +1

@Eddie the Eagle .

De port is wel te bekabelen. Dat moet dan vanuit de meterkast (daar staat de bridge nu ook) en dat is zeker een meter of 8 van de sonos speakers verwijderd.

Is voor mij niet praktisch denk ik. Vooral als ik naast de hoofdtelefoon misschien ook nog eens een platenspeler wil gebruiken. 

En waarom een powerline niet ondersteunen? Signaal is signaal toch?

Reputatie 6
Badge +3

En waarom een powerline niet ondersteunen? Signaal is signaal toch?

 

Hier vind je er meer over, je kunt het altijd proberen.

 

https://support.sonos.com/s/article/126?language=nl_NL

Badge +1

Tot nog toe werkt het prima zonder de bridge.  Nog één vraagje. (Vast een domme vraag ) Ik lees dat je voor de port altijd apparatuur moet hebben met eigen versterking.  Kan de draadloze hoofdtelefoon dan wel op de tulp line out? 

Reputatie 6
Badge +3

jawel, gaat werken. Er wordt hier bedoeld dat de Port geen eigen versterker heeft zoals de Amp dat wel heeft. De Amp kun je direct op speakers aansluiten, de Port heeft versterking nodig, in jouw geval is je koptelefoon de versterker.

Badge +1

@Eddie the Eagle 

TOP.. Deze newby is gerust👌. Ga ik morgen naar de winkel.