Vraag

Playbase werkt niet meer via WIFI

  • 20 January 2018
  • 24 reacties
  • 1770 Bekeken

Hallo, na 5 maanden werkt mijn playbase niet meer via WIFI. Ik zie hem ook niet in de app in de woonkamer alleen ? +LS+RS+SUB. Kan hem ook niet opnieuw toevoegen, vindt niets. TV werkt wel via Playbase, echter geen surround. Keuken Play 3 werkt wel, kan dus niet aan de WIFI liggen. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor een reactie.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

24 Reacties

Diagnose 8385761
Bekabeld doet de playbase het wel, maar nu doen de 2 play 1 het niet.
Diagnosenummer 8386404
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gister! Krijg het niet opgelost, Sonos?
Inmiddels gebeld met SONOS, de WIFI van de Playbase is defect en de Playbase wordt vervangen door een nieuwe
Reputatie 5
Badge +2
@ leonhofman Wil je een diagnose maken wanneer de Playbase bekabeld is en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Hallo, na 5 maanden werkt mijn playbase niet meer via WIFI. Ik zie hem ook niet in de app in de woonkamer alleen ? +LS+RS+SUB. Kan hem ook niet opnieuw toevoegen, vindt niets. TV werkt wel via Playbase, echter geen surround. Keuken Play 3 werkt wel, kan dus niet aan de WIFI liggen. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor een reactie.
Ook bij mij zelfde voorval sinds een aantal dagen, na maanden perfecte werking. Diagnosenummer 1944846320. Al verschillende resets zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
Reputatie 7
Badge +2
Ook bij mij zelfde voorval sinds een aantal dagen, na maanden perfecte werking. Diagnosenummer 1944846320. Al verschillende resets zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
Mijn collega heeft je een mail gezonden onder ticket.: 00053786
We zien hier graag antwoord op terug.
Badge +1
Groeten, Ruud
1247541764
Zelfde als de rest hierboven en ben er goed chagrijnig van. Graag hulp
Reputatie 4
Badge +3
Zou je wat meer informatie kunnen geven, rlwester? Deze diagnose laat alleen een rechterspeaker zien, waaruit ik op het moment weinig informatie kan halen over de linkerspeaker omdat deze niet verbonden is. Is 1 van je Sonos apparaten verbonden met een ethernetkabel op de router eventueel? Zo nee, op welke WiFi is Sonos geïnstalleerd? Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Graag zie ik hier antwoord op tegemoet.
Normaal gesproken is hij via mijn normale WiFi verbonden. Nu heb ik de ethernet kabel in de rechter speaker gedaan. Op dat moment werkt mijn app weer om het geluid te regelen. Anders kan ik geen volume instellen. Het geluid via de tv werkt dan wel, maar is niet aan te passen. Ook maakt de app geen verbinding met de sonos als de ethernet kabel er niet in zit. What to do?
Reputatie 4
Badge +3
Zou je de linkerspeaker met netwerkkabel willen aansluiten in plaats van de rechter? Ik zou graag eerst een volledig beeld willen zien van het systeem en op het moment heb ik alleen de rechter kunnen zien. Als de linker gevonden is via ethernetkabel, dan graag een nieuwe diagnose sturen
1914528118 Van de playbar
1672531079 Van de rechter speaker
Reputatie 7
Badge +2
1914528118 Van de playbar
1672531079 Van de rechter speaker

Er is niks mis met de wifi van je Sonos producten.
Je speaker proberen te verbinden met de wifi: ziggo-ap-970e36a
Volgensmij hangt deze wifi niet meer in de lucht, of heb je deze AP (access point) van het stroom gehaald.
Je Sonos wil je waarschijnlijk de wifi Ziggo6373983 inleren, waar ook je mobiele toestellen mee in contact staan.
Zie graag de volgende Community Post omtrent hoe je andere wifi aan Sonos kan inleren.
Playbase werkt alleen via bekabeling. Zonder kabel niet zichtbaar in app. Play 1s doen het wel.
Bev.nr. 168185182.
Reputatie 7
Badge +2
Playbase werkt alleen via bekabeling. Zonder kabel niet zichtbaar in app. Play 1s doen het wel.
Bev.nr. 168185182.

Mail verzonden onder ticket: 00503232
Hier zien we graag antwoord op terug.
Badge
ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met mijn playbase. ik zal maandag maar eens bellen want bekabelen naar de router is lastig bij mij
Reputatie 7
Badge +2
Heb ook net in het andere topic een reactie geplaatst, bekabelen van de Playbase is een must, we willen er zeker van zijn wat het defect is voordat we het terughalen voor een omruiling.
Het is een zwaar toestel, maar zal toch helaas even tijdelijk verplaatst moeten worden als de router niet in de buurt is.
Playbase niet meer te zien met WiFi wel bedraad maar dan geen surroundgeluid
bevestiging nummer 120510762
Sorry moest de playbase nog even opnieuw inpluggen bv 1864013904
Reputatie 7
Badge +2
Sorry moest de playbase nog even opnieuw inpluggen bv 1864013904
Mail verzonden onder ticket:00910037
Zie graag reactie terug op deze mail.

Sinds gisteren ook hier het probleem dat de playbase het niet meer doet via wifi. Bekabeld wel, alleen doen dan de play 1’s het niet. Graag hulp! 
 

Diagnostische info verzonden onder nummer: 1787190757

Sinds gisteren ook hier het probleem dat de playbase het niet meer doet via wifi. Bekabeld wel, alleen doen dan de play 1’s het niet. Graag hulp! 
 

Diagnostische info verzonden onder nummer: 1787190757

Vanmorgen met support gebeld en krijg een nieuwe opgestuurd. Bedankt voor de service!!