Beantwoord

playbar werkt soms wel en soms niet samen met chromecast

  • 10 June 2020
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

Badge

Mijn Loewe OLED Bild 7.65 is via een Konig digital audio converter aangesloten op mijn Playbase.

Werkte altijd prima en schakelde keurig tussen Sonos systeem (WiFi) en TV.

Sinds enige tijd Chromecast HD aangesloten op de TV, omdat de Netflix app op de TV foutmeldingen begon te geven. Op advies van Expert Chromecast HD aangschaft, die ook de eerste installatie heeft uitgevoerd.
Als je nu Netflix via een i-pad opstart, gaat de TV zelf aan en na het combineren (Casten) heb je HD signaal en kun je Netflix kijken bediend via de i-pad. 
 

Het probleem is dat het geluid soms wel, maar meestal niet wordt doorgeven aan de Playbase. Overschakelen op de speakers van de TV werkt wel altijd.

 

Wat te doen, zodat Playbase altijd werkt.

 

 

icon

Beste antwoord door Mark W 16 June 2020, 11:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Badge

Gisteravond was er blijkbaar ergens een internetstoring. Alleen blokjes op de tv. Ik heb de wifirouter gereset. Hedenmorgen deed alles het. Voor hoelang? 

Reputatie 5
Badge +3

We ondersteunen niet het gebruik van converters dus daar kunnen we je niet bij helpen. Ik zou alles op een andere tv aansluiten zonder converter om te kijken of het probleem zich ook daar voordoet.

Badge

De Loewe OLED Blid 7.55 heeft geen optische aansluiting en de Playbar  geen andere mogelijkheid. Er moet dus een converter tussen.
De TV werkt altijd moeiteloos met de Playbar. Vandaar dat het zo vreemd is dat bij casting(streaming) via Chromecast Ultra  met Netflix het geluid meestal niet wordt doorgeven, maar soms onverwachts wel.

Reputatie 4
Badge +3

Zou je de Konig audio converter er eens tussen uit kunnen halen en rechtstreeks op je TV aansluiten, of je Playbase op een andere bron aansluiten?

Het moment van de diagnose laat je Playbase me zien dat deze geen signaal krijgt aangeboden wat die kan weergeven.

Badge

Vanmorgen weer geen geluid alleen gebrom. Diagnose 303951451

graag advies

 

Reputatie 7
Badge +3

Pcm genereerde wel alleen maar stereo geluid. Het liefst zou de tv op Dolby Digital hebben staan wanneer deze dat ondersteund

Kan het ook zijn dat er in chromecast een audio instelling aangepast moet worden? Heb er zelf geen, dus weet niet hoe dat verder werkt. Wanneer het de ene keer wel werkt en de andere niet dan lijkt het iets te maken te hebben met wat het signaal is wat dan doorgegeven wordt aan Sonos. Zo kan de Sonos geen Dts aan en zal dan niks laten horen.

Badge

Beste Mark,

 

Hartelijk dank voor je advies. Ik heb de tv op PCM gezet en dat werkte in combinatie met Netflix via de Chromecast Ultra.

Ik ga nu een paar keer testen om te zien of het blijvend is.

 

Met vriendelijke groet,

Kees Storm

Reputatie 4
Badge +3

Hey Storm840,

 

Je kan altijd even een diagnose versturen wanneer deze geen geluid geeft, als je hier het bevestigingsnummer plaatst kijk ik er graag even naar voor je.

Wel kan ik je daarbij vertellen dat als je Playbase geen “werkbaar” of helemaal geen signaal krijgt aangeboden je aan de kant van Sonos daar niet veel aan kan veranderen.

Wat je wel kan doen is kijken of je TV op PCM of Dolby Digital staat, dit zijn de geluidscodecs die je Playbase kan weergeven.