Vraag

Playbar vs One SL - afstandsbediening volume

  • 28 November 2020
  • 1 reactie
  • 225 Bekeken

Beste lezer,

Misschien een hele gekke vraag en wellicht staat het antwoord ook al wel ergens op een topic, maar kan ik het zo niet vinden. 

Ik was reeds in het bezit van een Playbar en heb daar een One SL bij aangeschaft.

Nu zijn beiden als lossen producten toegevoegd en geplaatst in een ‘huiskamer’ (playbar) en ‘keuken’ (one sl). Op het moment dat de televisie aan staat en je door middel van de afstandsbediening het volume harder / zachter zet, veranderd het volume van de playbar (harder / zachter), maar blijft het volume van de one sl gelijk. Deze veranderd dus niet synchroon mee, waardoor je ineens volume verschil hebt. 

Ik wil dus eigenlijk ingesteld hebben dat het geluid van de one sl synchroon mee veranderd, zodra het volume met de afstandsbediening aangepast wordt. Is dit mogelijk?

Overigens is natuurlijk de vraag of het nodig is - of dat je dit moet willen - dat je het televisie geluid ook nog via de one sl in de keuken afspeelt.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht niet dat dit kan. In principe bedien je je sonos met de app. Uitzondering hierop is de aan de tv gekoppelde soundbar + eventuele surroundspeakers en sub. Sonos ziet dit echt als een heel apart onderdeel t.o.v. de overige sonosspeakers. De surroundopstelling wordt ook als 1 speaker gezien.
Doordat het geluid ook via een omweg naar je SL moet loop je ook het risico op een kleine vertraging in het geluid.