Beantwoord

Playbar / Medaiabox xl / Samsung connect box

  • 22 January 2019
  • 4 reacties
  • 920 Bekeken

Ik overweeg om een Playbar aan te schaffen om een beter geluid te krijgen uit mijn nieuwe Samsung TV.
Televisie wordt uiteraard via de Ziggo Mediabox XL gekeken, via de tv wordt Netflix en Videoland gekeken .
Mijn prangende vraag is: waar moet de Playbar op aangesloten worden, op de Samsung One Connect box of de Mediabox XL. Ik wil natuurlijk zowel Netflix als de televisiestations zonder gedoe via de Playbar horen.
icon

Beste antwoord door Tim S 24 January 2019, 13:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dat klopt, je TV is een soort van hub om het geluid te ontvangen van je mediabox/dvdspeler/etc en zet het door naar je Playbar.
Ok, dank. Dus als ik de playbar op de optische poort van de Samsung one connect box aansluit krijg ik geluid vanuit de tv waar netflix etc op wordt gekeken én ook vanuit de mediabox voor de "normale" tv zenders. Dolby etc. vind ik (nog) niet zo belangrijk, dat komt misschien later 😃
Reputatie 5
Badge +3
Aanvulling.
Maar als het gaat om Dolby te verkrijgen van Netflix uitzendingen dan is het helaas.
Netflix geeft een DD+ signaal door welke niet ondersteund wordt door Sonos.
Gewoon tv welke 5.1 uitzend gaat prima zie bovenstaand antwoord van Tim
Reputatie 7
Badge +2
Het liefst zien we Sonos aangesloten worden op de TV, aangezien deze dan zijn eigen apps, maar ook de op HDMI aangesloten bronnen ten gehore kan brengen op de Sonos soundbar.
In sommige gevallen moeten we soms helaas aanraden de Sonos op de mediabox aan te sluiten, om TV problemen bijvoorbeeld uit te sluiten, zo zijn er bijvoorbeeld helaas TV's op de markt die geen Dolby Digital kunnen doorzetten en ten alle tijden een stereo signaal aan de Sonos zal geven.
In zo'n optiek raden we aan Sonos op de mediabox aan te sluiten zodat deze het Dolby signaal aan de Sonos kan geven.