Playbar icm bridge en Play1 (2 stuks) kunnen niet aan nieuwe WIFI (Netgear Orbi RBK40) gekoppeld worden


Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe WIFI router, maar wat ik ook probeer, geen van de SONOS producten kan ik erop aansluiten op de bridge na die via een kabel op de router is aangesloten. Op fora lees ik dat SONOS en de Orbi niet goed met elkaar overweg kunnen. Is er een update die ik van SONOS of Netgear moet installeren om het probleem te verhelpen of gaat deze combinatie gewoon niet werken? Met de vorige router (Cisco) had ik geen probleem als het gaat om de SONOS producten, maar de internet verbinding was zwak en viel geregeld weg.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Van wat ik kan achterhalen lijken er inderdaad wat problemen te zijn met de Orbi router in combinatie met Sonos, specifiek dat deze niet het STP protocol ondersteund waar Sonos wel degelijk gebruik van maakt. Het kan zijn dat er een update is voor je Netgear Orbi, dus kijk sowieso even of je hier achter kan komen via de interface van de router zelf, maar als het probleem blijft bestaan, neem even telefonisch contact met ons op.
Reputatie 2
Ik sta het punt een Orbi RBK50 router aan te schaffen en ben intensief gebruiker van SONOS, dus ben erg geïnteresseerd in de afloop van dit probleem, beter ten halve gekeerd nietwaar?
Reputatie 5
Badge +2
Zolang er maar één Sonos apparaat bekabeld is zou STP geen probleem moeten zijn. Mocht er geen verbinding mogelijk zijn dan kun je ons het beste even bellen. Er zijn redelijk wat instellingen in routers denkbaar die een barriere kunnen vormen voor de interne netwerk communicatie. Ons nummer vind je hier.

Wanneer Sonos wordt geinstalleerd zonder een bekabelde zone, direct op de wifi dus, zal het waarschijnlijk problemen gaan geven omdat de Sonos apparaten niet kunnen differentieren aan welke wifi ze verbinden wanneer er meerdere APs zijn met dezelfde netwerk naam/sleutel. Als er dan twee punten redelijk op dezelfde sterkte aanwezig zijn, kan het Sonos systeem gaan wisselen tussen de punten. Wanneer dit gebeurt krijg je groepen die uit elkaar vallen, muziek die stopt, speakers die uit de controller verdwijnen etc. Dit komt doordat dit soort APs bijna altijd moeite hebben om de protocollen die Sonos gebruikt om met elkaar in contact te blijven niet goed of niet snel genoeg door kunnen geven.
Reputatie 2
Dank voor de uitleg, maar - excuses - begrijp het niet helemaal : op het netwerk, met als router een AirPort Extreme, zit nu bekabeld aangesloten op de router de Sonos-bridge en de 2 Sonos-speakers dus draadloos op het Sonos-netwerk. In de nieuwe situatie blijft dat zo, in die zin dat de AirPort Extreme wordt vervangen door een Netgear Orbi RBK50 router, die standaard standaard bestaat uit eigenlijke router (dicht bij Frits-Box- modem) en satelliet (op 1e verdieping) ,
Zal dit mogelijk problemen gaan geven?
Reputatie 5
Badge +2
We weten op dit moment nog te weinig af van het Orbi systeem om daar echt iets concreets over te zeggen. Het zou goed moeten gaan als de instellingen en functionaliteit standaard zijn. De beste tip die we je kunnen geven is dat je ons opbelt als je problemen ervaart, zodat we samen kunnen kijken.
Reputatie 2
Ok dank. Naar ik hoop is dat laatste niet nodig.
Hallo, is er inmiddels een oplossing voor deze problemen met MESH and Sonos ?
Als je alleen de Boost aansluit op je Orbi router en daarmee de speakers mee aanstuurt ipv ethernet kabel in 1 van de speakers? onstaat er dan alsnog een probleem ?
Reputatie 5
Badge +2
@JurjenU Dit systeem in combinatie met Sonos kunnen we alleen per geval beoordelen. Het beste kun je ons bellen wanneer je er problemen mee ervaart.

@Arjen88 STP is alleen een probleem wanneer je meerdere Sonos apparaten bekabeld. Zolang je maar één Sonos apparaat bekabeld heb (hetzij Boost, hetzij een speaker) is het niet een probleem. Hetzelfde geldt echter, mocht je er problemen mee ervaren, dan kun je het beste bellen.
Inmiddels 4x play3 aangeschaft en een sub en een playbar dat aangestuurd wordt door de boost en het werkt perfect !!