Beantwoord

Playbar geeft bij films krakend geluid bij voornamelijk luider geluid

  • 11 April 2018
  • 7 reacties
  • 1169 Bekeken

Iedere keer als ik een film kijk krijg ik vroeg of laat bij wat actie een zacht tot hard brommend/ krakend pulserend geluid wat ook weer afneemt als de actie afneemt. Wat kan dit zijn? Eerst nooit gehad bij vorige stereo maar sinds de playbar wel meteen.
Ik speel films af met een minix u9 ( met kodi erop) maar dat mag er niet toe doen lijkt me.
Ik heb een geluidsbestand maar kan dat hier niet uploaden denk ik.
Alvast bedankt, Richard
icon

Beste antwoord door Tim S 13 April 2018, 13:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Richard,

Hoe zit de Playbar verbonden? Rechtstreeks op de TV? of op de Kodi box aangesloten?
Als het op de TV aangesloten zit, zou je als test de Sonos op de kodi box kunnen aansluiten om te zien of het zelfde probleem zich dan voordoet?
Als het probleem zich dan niet voordoet, kunnen we vast stellen dat de TV dit statische geluid zou geven.
Als de Sonos op de kodi zit aangesloten, en je zou de Sonos op de TV aansluiten, ervaar je dan het zelfde probleem?
Ook als je zou schakelen naar bijvoorbeeld NL 1 of RTL4, ipv dat de TV de kodi box als bron zou gebruiken?
Zie tevens graag een diagnose tegemoet.
Hoi Tim,
De kodi box zit met hdmi aangesloten op de tv, en de playbar via toslink met de tv dus zo gaat ook het geluid. Het is idd een idee om de kodi rechtstreeks op de playbar aan te sluiten, er zit immers een toslink out op.

Ik merk wel dat het echt alleen met films is.. dus als ik bijvoorbeeld youtube of ziggo go of kpn app via de box kijk is geen probleem. Ook youtube via tv geen probleem. Kpn decoder heb ik nog steeds niet aangesloten omdat ik weinig gewoon tv kijk...
Reputatie 7
Badge +2
Als Sonos defect is dan zouden we deze uiteraard gaan vervangen, maar als ik dit zo hoor, pakt Sonos het geluid op wat deze ontvangt.
Heb wel eens meegemaakt dat het te maken heeft met bijvoorbeeld een HDMI poort op de TV die problemen veroorzaakt.
Dat als je de Kodi mogelijk op een andere HDMI aansluit, het probleem er misschien niet meer is, maar misschien het gekraak er is als je dan je NL1 etc kijkt via de KPN decoder die dan op die HMDI poort zit aangesloten.
Als dit niet het geval is ben ik nog steeds benieuwd of je het probleem ervaart als je Sonos rechstreeks op de Kodi-box aansluit, om uit te sluiten welke bron dit gekraak veroorzaakt.
Als Sonos de oorzaak zou zijn, zou dit gekraak vanuit elke bron aanwezig moeten zijn.
Ik heb wat zitten stoeien met de geluidsinstellingen van kodi en heb het vooralsnog niet meer gehoord. Ben er ook vrijwel zeker van dat het geen defect id sonos is hoor.
Had er toch nog last van... maar nu een andere hdmi van kodi box naar tv en nu is het weg. De andere hdmi was ook een vrij lange kabel.... 5mtr of zo.
En alsof de duivel ermee speelt, hoor ik het vanavond weer... ik zou best de toslink rechtstreeks op de kodi box willen aansluiten maar das nog best lastig... tv zit van onder geborgd in wand montagesteun en daar zit de playbar direct onder. Dus kan nog niet zo gemakkelijk bij de aansluitingen komen...

Ps, heb het geluid voor de playbar nooit gehoord...
Reputatie 7
Badge +2
Weet niet precies wat ik hier anders op moet verwoorden dan wat ik in mijn vorige post al beschreven heb.
Het klinkt er naar dat de Kodi dus dit probleem niet geeft, maar de TV wel, Sonos pakt het geluid op wat deze ontvangt, en ontvangt dus helaas een krakend geluid van de TV.
Dit klinkt als een defect van de TV.
Zou je toch willen verzoeken als hier meer assistentie bij gebruikt kan worden, ons telefonisch te contacteren.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44