Beantwoord

Play 1 valt weg bij home cinema set met beam

  • 20 September 2019
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Beste leden,

Ik heb een Beam en 2x een play 1 in de woonkamer. De beam is via de TV (ARC) aangesloten en werkt perfect. Zodra ik echter alle 3 groepeer om de home cinema variant te gebruiken vallen constant de play 1 weg. Vooral als ik via TV iets kijk/muziek luister.

iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ze staan echt letterlijk op een paar meter van elkaar zonder dikke muren ertussen. Wifi verbinding is prima.

Groet,

Bart
icon

Beste antwoord door Erooij 20 September 2019, 14:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat bedoel je met groepeer? Heb je de Play 1's wel als surroundspeakers geïnstalleerd?
Zo ja dan is van belang wat de Beam ontvangt vanuit de tv. Het kan zijn dat de TV alleen stereo uitzend, dat zal je in de instellingen van de TV moeten zoeken. Als uitgangssignaal moet iets van Dolby Digital staan.
Verder moet je ook niet vergeten dat tv-uitzendingen heel vaak een minder signaal naar de achterspeakers uitzenden. Het zou onnatuurlijk zijn wanneer spraak bijvoorbeeld uit de achterspeakers zou komen.
In de Sonos-app kan je zien wat Sonos ontvangt via Instellingen, Systeem, Over mijn systeem. Probeer ook meerdere zenders om zeker te zijn dat je een 5.1 signaal te pakken hebt. Kan per zender verschillen.
Ik heb beide play 1's niet als surroundspeakers meer. Ik wil namelijk niet het surround geluid, wat ervoor zorgt dat alle 3 een iets ander onderdeel laten horen van wat er wordt gedraaid.

Wat ik graag wil is dat alle 3 de sonos apparaten dezelfde muziek/geluid via de app, via TV en via Youtube kunnen afspelen. Dus dat ik ook de play 1 op andere plekken in de woonkamer of zelfs in een andere kamer kan zetten.

Een familielid van mij heeft een playbase met 2x play 3 en die blijft altijd perfect in verbinding met elkaar. Il heb het idee dat het dus aan de play 1 ligt.

Nu doe ik dat door in mij sonos app naar kamers te gaan. En dan op bij mijn beam (kamer "Huiskamer") rechtsbovenin op groep te klikken en beide play 1 eraan te "groeperen". Echter dan valt elke keer beide play 1's weg.


Ps; bij mijn systeeminstellingen staat : Stereo bij Beam. Dan moet ik via TV Dolby zien te activeren?
Reputatie 7
Badge +3
Reactie op je Ps is: inderdaad. Ook wanneer je alleen de Beam aansluit zou je dat moeten hebben om het beste resultaat te krijgen.

Voor het overige zal Sonos m.i. geen ondersteuning bieden. De kans op problemen en vertraging is te groot. Wanneer het bij iemand goed werkt dan is dat mooi, maar nooit een zekerheid.
Het is ook geen Home cinema variant, zoals je zelf aangeeft, Home cinema is wanneer je 2 surrounds toevoegt. Jij probeert meerdere kamers te groeperen.