Vraag

Play 1 in Surround omgeving valt weg bij het draaien van Spotify of Tunein

  • 17 February 2018
  • 8 reacties
  • 192 Bekeken

Play 1 in Surround omgeving valt weg bij het draaien van Spotify of Tunein.
het geluid is gedurende 5 - 10 (soms langer) alleen hoorbaar op de playbar.

8504895

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je hebt last van storing in het draadloze spectrum en er lijkt een probleem te zijn met je ethernetkabel die de Playbar met het netwerk verbindt. Om dit op te lossen kun je het beste ons bellen. Ons nummer en openingstijden vind je op http://www.sonos.com/contact. We hebben alvast een ticket voor je aangemaakt waar alle informatie in staat. Het referentienummer 180219-000468 mag je doorgeven wanneer je ons belt.
Bedankt voor je snelle reactie. Kun je me iets meer vertellen wat het probleem is met het WiFi?
Hebben we last van interferentie, channel changes, of bluetooth apparaten?
Ik zal proberen jullie te bellen maar helaas vallen jullie openingstijden op de momenten dat we zelf ook niet thuis zijn.
Ik zal de UTP bekabeling tussen de switch en de playbar alvast vervangen.
Reputatie 5
Badge +2
Okee, top. Je hebt trouwens twee kabels in je Playbar, en beide lijken ze bij nader onderzoek terug te leiden naar je netwerk. Wat zit er naast de switch nog meer aan de Playbar bekabeld?
Wat het Sonosnet kanaal betreft, probeer eens kanaal 1. Je hebt 4 andere netwerken in de buurt die allemaal sterk aanwezig zijn en op kanaal 11 staan ook. Het Sonosnet kanaal verander je via de Mac controller -> Sonos, Voorkeuren, Geavanceerd. Hier zie je het Sonosnet kanaal op 11 staan.
Verder zie ik een groot aantal Asustek apparaten staan. Er is er maar 1 te zien op het 2.4 spectrum, maar op de 5 ghz zijn er 4 zichtbaar, waarvan twee erg dicht bij de Playbar.
Voor de 5ghz APs (als ze van jou zijn) raad ik aan de breedte van de kanalen naar 20 te zetten als ze hoger staan (zoals 40 of 80).

Meer informatie over 5ghz kanalen kun je hier vinden: https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/ Overbodig, maar misschien leuk om te lezen als je erin geinteresseerd bent.
Hallo mijn naam is Dennis de groot en zat dit topic te lezen en dacht dat lijkt op wat ik ook ondervind heb alleen een surroundgeluid met 2 play 3 playbase en een playsub
Reputatie 7
Badge +2
Hallo mijn naam is Dennis de groot en zat dit topic te lezen en dacht dat lijkt op wat ik ook ondervind heb alleen een surroundgeluid met 2 play 3 playbase en een playsub
Zie graag een diagnose tegemoet alvorens we concreet over deze situatie kunnen spreken.
Ik heb de diagnose al gestuurd

Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken de Ziggo modem, en de gehele Sonos installatie uit en een te zetten om te zien of het zelfde probleem zich nog voordoet.
Als het Spotify probleem zich weer voordoet, graag een nieuwe diagnose aanmaken en deze naar mij terug koppelen.
Hallo Bob en Tim,
Bedankt voor jullie antwoorden en uitleg.
Het lijkt erop dat het beperken van de 5 Ghz en het terug brengen van de kanaal breedte zijn vruchten afwerpt
Maar de tijd zal het leren of dit voldoende is.
Nogmaals dank.