Vraag

Play 1 en Playbar in dezelfde kamer

  • 14 June 2016
  • 5 reacties
  • 1106 Bekeken

Hoi,

Ik heb gisteren mijn playbar en play 1 geinstalleerd. Alles werkt alleen hapert het geluid van de 2 play1 boxen als het geluid wat zachter staat. Komt dit door de WIFI verbinding?

Vraag 2. Als ik met de afstandsbediening het geluid naar boven of beneden aanpas, dan gaat geluid van mijn soundbar wel alleen mijn playbar blijft op hetzelfde geluidsniveau staan. Nu heb ik al gelezen dat ondanks het in dezelfde groep staat de kamer ook hetzelfde moet zijn. Dit heb ik helaas niet goed gedaan. Nu staat mijn soundbar op huiskamer en de playbar op huiskamer 2.

Ik ben gisteren avond bezig geweest om met de APP op mijn telefoon deze onder dezelfde kamer te krijgen alleen zonder success. Als ik naar mijn kamer instelling ga van huiskamer 2 kan ik er niks in aanpassen en dus ook niet loskoppellen.

Kan iemand mij toevallig helpen hiermee?

Alvast bedankt Maurice

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Zojuist ook via desktop app geinstalleerd ook hier kan ik geen optie vinden om de 2 play 1 speakers lost te koppelen. Is er een manier om deze in dezelfde kamer te krijgen in mijn sonos netwerk??
Badge
U kan de groepen gewoon deleten en even opnieuw beginnen.
Dank u. Ik heb alleen geen optie om de groepen of kamers te deleten. Kan hier ook niks over vinden online.

Alvast bedankt
Reputatie 3
Badge +2
Even een paar basis dingen:

Kamer = De naam van 1 Sonos speler (behalve bij stereopaar en bij sateliet spelers van de Playbar)
Groeperen = meerdere kamers in een groep zetten zodat ze synchroon hetzelfde afspelen
Pairing = 2 gelijke spelers (bijvoorbeeld 2xPlay:1) als stereopaar instellen
Bonding = Bijvoorbeeld een Sub of 2xPlay:1's aan je Playbar koppelen zodat ze een surround systeem vormen

Groeperen doe je door bovenaan op de kamernaam te drukken en dan vervolgens op "Groep", vervolgens kies je de kamers die je wilt groeperen en druk je op "klaar"

Als je je Play:1's als surround achterspeakers wilt gebruiken ga je naar Instellingen => Instellingen kamer => {kamernaam vd Playbar} => Surround speakers toevoegen. Als je dit doet verdwijnt de kamernaam van je Play:1's en intergreren ze met de Playbar (Bonding)

Als je ze alleen groepeert kun je alleen het volume van de Playbar met de afstandsbediening aanpassen, als de Play:1's als surrounds staan ingesteld zijn ze afhankelijk van het volume van de Playbar en gaan ze dus wel mee.
Bedankt voor jullie hulp. Heb de bonding gedaan. Toen ging alles uit mn sonos netwerk. Na mijn playbar opnieuw gekoppeld te hebben is het gelukt. Dank voor de uitleg nu kan ik genieten van het geluid.