Beantwoord

Play 1

  • 18 October 2018
  • 8 reacties
  • 337 Bekeken

Play 1

Mijn play 1 speakers heb ik als surround toegevoegd en na 30 min stoppen ze er mee en staan er vraagtekens achter de speakers. Wat kan ik doen ik zie ze nu nergens meer staan in mijn app
icon

Beste antwoord door Tim S 19 October 2018, 11:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik moet iedere dag de surround speakers (Twee Play 1’s) verwijderen, weer opnieuw toevoegen, als surround set toevoegen en dan tunen voordat ze werken. De volgende dag (of eigenlijk na de eerste keer gebruiken) zijn ze niet meer te vinden in de app en worden ze weergegeven als Surroundspeakers (?+?) en indien deze werken is het (LS+RS). 

Reputatie 4
Badge +3

Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik moet iedere dag de surround speakers (Twee Play 1’s) verwijderen, weer opnieuw toevoegen, als surround set toevoegen en dan tunen voordat ze werken. De volgende dag (of eigenlijk na de eerste keer gebruiken) zijn ze niet meer te vinden in de app en worden ze weergegeven als Surroundspeakers (?+?) en indien deze werken is het (LS+RS). 

Zou je ons anders een diagnose willen sturen wanneer het gebeurt?

Vermeld dan hier het bevestigingsnummer, dan kijken we er graag even naar voor je,

Beste,

Mijn excuses ik zag nu pas de reactie. De diagnostische info is verzonden. Het bevestigingsnummer is 568053751

Helaas trad het probleem zojuist weer op. Ik heb de surroundspeakers verwijderd om deze weer niet gevonden werden. 

Reputatie 7
Badge +2

Beste,

Mijn excuses ik zag nu pas de reactie. De diagnostische info is verzonden. Het bevestigingsnummer is 568053751

Helaas trad het probleem zojuist weer op. Ik heb de surroundspeakers verwijderd om deze weer niet gevonden werden. 

Je hebt redelijk verouderde Cisco modem in huis, welke niet overweg kan met het uitdelen van Proxy-IP adressen.

De Beam zal voor zichzelf een IP adres verzoeken, maar ook voor de op hem draadloos verbonden surround speakers.

De huidige modem kan niet overweg met het feit dat de Beam dus 3 IP adressen verzoekt, de 2 extra adressen voor links en rechts achter.

Je wilt de modem laten vervangen via de internet provider, zodat je een nieuwer model in huis hebt welke wel overweg kan met dit beschreven IP adres verzoek.

Beste,

Ik heb de WiFi functionaliteit uitgeschakeld op de Cisco modem en er een Ubiquiti accesspoint tussen zitten. Deze is vrij nieuw en vervangt het accesspoint van de router (Cisco). Maakt dit nog enig verschil? Gr. Camille

Reputatie 7
Badge +2

Beste,

Ik heb de WiFi functionaliteit uitgeschakeld op de Cisco modem en er een Ubiquiti accesspoint tussen zitten. Deze is vrij nieuw en vervangt het accesspoint van de router (Cisco). Maakt dit nog enig verschil? Gr. Camille

Waarschijnlijk niet, de Cisco blijft de DHCP server die het verzoek tot IP adressen krijgt, deze moet dat uitdelen, en zal tegen het probleem aan blijven lopen dat de Beam in dit geval meerdere IP adressen verzoekt.

Dat er een andere route (wifi) genomen word om bij de baas (Cisco) uit te komen maakt dus niet uit.

Zou toch aanraden de provider te bellen, waarschijnlijk zullen ze ook aankaarten dat deze modem al een lange tijd vervangen had moeten worden.

Bedankt! Deze wordt inderdaad een dezer vervangen. Ga daarna weer proberen.