Vraag

Optical switch

  • 29 December 2017
  • 3 reacties
  • 1189 Bekeken

Badge
G'middag,

Ik zit met het volgende "probleem":
Sinds een jaar of 4 heb ik een playbar + sub. Deze heb ik aangesloten op mijn tv middels de optische kabel.

Met kerst heb ik echter een mooi kado gehad in de vorm van een set play 1's.🆒🆒
En nu wil ik uiteraard de beste surround sound ervaren.

Ik zit daarom te twijfelen om een optical switch oid aan te schaffen zodat ik de playbar zowel op mijn kpn decoder als op mijn PS4 kan aansluiten en het dus niet meer via mijn verouderde non dolby digital ondersteunende tv laat lopen.

Zijn er wellicht mensen die hier ervaring mee hebben?

Hoor het graag eventjes

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het KPN kastje zal via HDMI het Dolby signaal aan de TV moeten leveren, de TV zal dit dan via Optische naar de Playbar/Playbase moeten doorzetten.
Badge
Als de TV geen Dolby doorzet dan zul je inderdaad de Playbar rechtstreeks op de bron kunnen aansluiten.
Switches ondersteunen we niet, dit vanwege het feit dat het problemen met zich mee kan brengen, waarin wij de werking niet kunnen garanderen.
Problemen van een switch zou kunnen zijn dat er helemaal geen geluid uit komt, of dat het stereo blijft terwijl je er Dolby Digital 5.1 doorheen probeert te drukken.
Als je voor een switch gaat wil je er dus zeker van zijn dat het Dolby Digital 5.1 doorzet.
Beste oplossing zou eigenlijk zijn een nieuwe TV in huis te halen welke wel Dolby doorzet.



Dank voor de snelle reactie Tim.

Ik heb zojuist een manual gedownload van de tv.
Het ondersteunt kennelijk dolby digital plus.

De kpn decoder heeft een hdmi kabel naar de tv. Ik kan de settings van de decoder instellen op dolby via hdmi of dolby via optic. Maakt dat nog iets uit voor het geluid?
Reputatie 7
Badge +2
Als de TV geen Dolby doorzet dan zul je inderdaad de Playbar rechtstreeks op de bron kunnen aansluiten.
Switches ondersteunen we niet, dit vanwege het feit dat het problemen met zich mee kan brengen, waarin wij de werking niet kunnen garanderen.
Problemen van een switch zou kunnen zijn dat er helemaal geen geluid uit komt, of dat het stereo blijft terwijl je er Dolby Digital 5.1 doorheen probeert te drukken.
Als je voor een switch gaat wil je er dus zeker van zijn dat het Dolby Digital 5.1 doorzet.
Beste oplossing zou eigenlijk zijn een nieuwe TV in huis te halen welke wel Dolby doorzet.