Beantwoord

Nieuwe Sonos opstelling

  • 26 March 2020
  • 7 reacties
  • 343 Bekeken

Hallo Iedereen,

 

Ik ben van plan om binnenkort wat Sonos speakers aan te schaffen maar wil graag weten of mijn opstelling goed gaat werken.

Ik ben op dit moment in het bezit van een 2.1 setje van Harman Kardon, over de speakers ben ik zeer tevreden alleen de receiver heeft de laatste tijd wat kuren dus aan vervangen toe.

Dit is mijn idee:

1x Sonos amp voor muziek en TV geluid (met mijn bestaande speakers en subwoofer van HK) 

2x Sonos one als achterspeakers voor muziek en TV geluid

1x Sonos Move voor bij de eettafel/keuken die ik in de zomer ook makkelijk naast de BBQ kan zetten, die alleen voor muziek.

Om wat informatie op te doen ben ik gisteren bij een Hifi winkel geweest en zij vertelde mij dat de achterspeakers waarschijnlijk niet synchroon gaan lopen met de voor speakers als ik TV kijk.

Ik ben benieuwd of iemand mij hier mee kan helpen omdat ik wel zeker wil weten of die vlekkeloos gaat werken voor ik de spullen aanschaf.

Alvast bedankt.

 

MVG, 

Dion

 

icon

Beste antwoord door Frank N 26 March 2020, 11:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hi Dion, ik zie geen probleem met het synchroon lopen van de surround speakers. Er zijn redenen waarom dit zich wel kan voordoen maar dit kunnen we eigenlijk altijd wel oplossen. Kun je mij vertellen welke winkel je dit heeft verteld?

 

Voor de rest zie ik geen probleem met je opstelling afgezien van dat je als surround speakers ook een Sonos One en een One SL kan gebruiken. De One heeft de optie voor spraakbesturing maar het is niet mogelijk om op beide surround speakers de Google Assistant te gebruiken. De One SL heeft geen ingebouwde microfoons en zou dan rechtsachter moeten worden geplaatst. Ik wens je alvast veel plezier van je nieuwe installatie en Move.

Hallo Frank,


Heel er bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg! 
Fijn dat deze surround opstelling gaat werken.

 

De informatie over het niet synchroon lopen van het geluid komt van HiFi Klubben.

Volgens de verkoper had dit te maken met 2 speakers bedraad en 2 draadloos aansluiten op je amp.

 

Mvg

Dion 

 

Reputatie 5
Badge +3

Mag ik vragen om welk filiaal het gaat? De AMP is gemaakt om twee speakers met een kabel aan te sturen en de andere twee draadloos.

Beste Frank,

 

Nog even een laatste vraag, het is toch ook mogelijk om mijn subwoofer van HK aan te sluiten op de apm? 
 

Alvast bedankt.

 

mvg, 

Dion

Reputatie 5
Badge +3

Het apparaat heeft er de aansluiting voor maar als je mij het model Subwoofer kunt vertellen zal ik het nagaan voor je.

Het apparaat heeft er de aansluiting voor maar als je mij het model Subwoofer kunt vertellen zal ik het nagaan voor je.


Beste Frank,

 

Excuus voor de late reactie maar het gaat over een Subwoofer van Harman Kardon (HKTS200SUB).

Graag hoor ik of het mogelijk is om deze op de Sonos AMP aan te sluiten met 2x SAT-TS60.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dion 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Dion,

Een actieve Sub zoals de Harman Kardon kan je prima op de Amp aansluiten.

Op de volgende pagina kan je ook wat meer lezen over wat je allemaal op de Amp kan aansluiten.