Vraag

Nieuwe setup kraakt

  • 20 November 2022
  • 7 reacties
  • 520 Bekeken

Beste luisteraars,

Deze week heb ik een Sonos systeem in huis gehaald. Mooie Black Friday deal gevonden, met 1x Beam (gen2) en 2x One SL. We hebben al muziek geluisterd en een film gekeken. Bevalt echt goed!

Toch ervaren we problemen. Het valt ons op dat het systeem af en toe kraakt. Ik heb gegoogled en kwam uit op dit forum. Ik zie dat er vaak wordt gevraagd naar een diagnosenummer icm de klacht over krakende speakers. Ben alvast zo vrij geweest om deze te noteren. 
 

Heb een Phillips TV met ARC aansluiting, wel wat oudere TV. 

Diagnose nummer: 890094628

We keken een film en hadden deze even gepauzeerd. Toen we de film verder speelde, maakte de setup een hard geluid. Alsof je een aux kabel lostrekt terwijl het systeem nog aanstaat.

Diagnose nummer: 486429394 & 1911691374

Deze nummers horen bij de F1 race die we nu kijken. Het geluid kraakt af en toe behoorlijk. 


Wat kunnen we hier aan doen? Hoor het graag als er nog informatie ontbreekt. 
 

Groeten!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Ik zou morgen even bellen met Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals @106rallye aangeeft morgen even met Sonos bellen. Diagnoses worden hier niet (meer) uitgelezen door Sonos.

Je kunt ook nog een andere kabel proberen van tv naar je Beam.

Reputatie 4
Badge +1

hi @SHELS Goedemiddag.

 

 

Heb je het probleem ondertussen weten op te lossen?

Ik heb toch even de diagnose doorgelopen, wat ik kan zien is dat de Beam niet het juiste audio formaat binnen krijgt (Waarschijnlijk met het afspelen van muziek via spotify of andere bron heb je nergens last van) 

Je zou kunnen kijken in de TV instellingen of je de settings juist kan zetten.

Voor de beste ervaring zou je kunnen kijken of je de HDMI uitgang op doorgeefmodus kan zetten om verschillende formaten door te geven aan de Beam. 

Goedemiddag,

Het probleem is nog steeds niet verholpen nee. Heb inmiddels een retourlabel ontvangen om de beam om te ruilen. Beetje vreemd voor een soundbar die je net 1 week in huis hebt, maar het is niet anders. Binnenkort stuur ik ‘m op.

Bedankt voor je reactie! 

Nou….

Vanmiddag de beam kunnen omruilen bij de winkel waar ik de setup heb aangeschaft. Zonet alles opnieuw ingesteld en wat denk je..?

Probleem niet verholpen 😫

Heb zelfs geprobeerd om dat tussenstukje te gebruiken om ipv HDMI met audiopoort te verbinden. Ben er goed klaar mee inmiddels ☹️

Foutcodes:

912871072 / 1973264038



 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht dan een probleem met de tv. Heb je de mogelijkheid de Beam aan een anderen aan te sluiten? Zo zou je eea kunnen uitsluiten. 

Reputatie 4
Badge +1

@SHELS 

 

Heb je inderdaad kunnen testen op een andere TV of het geluid dan nog steeds kraakt?