Vraag

Moet de playbar bedraad?

  • 20 January 2016
  • 12 reacties
  • 1874 Bekeken

Badge +1
Heeft de playbar een bedraad netwerk nodig? want als ik de installatie volgt kan ik de Playbar niet loskoppelen want dan krijg ik geen verbinding meer.
Ik Zou graag mijn netwerkt willen testen met mijn Airport Extreme zodat het bereik groter is en ik een play:1 in de tuin kan zetten

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
De Playbar kan werken met SonosNet (dan is er minimaal één Sonos-component verbonden met het aanwezige bekabelde thuisnetwerk) en met reguliere wifi.
Badge +1
Dat begrijp ik maar na de installatie wil ik de playbar loskoppelen en dat gaat niet. Ik wil nl mijn play:1 dmv mijn airport extreme koppelen maar nu blijven ze op het sonosnetwerk en zodra ik de playbar loskoppel heb ik nergens meer geluid.
Reputatie 4
Badge +3
na de installatie wil ik de playbar loskoppelen
Wat bedoel je precies? Loskoppelen van de stroom? Of van SonosNet? Of van eventuele andere Sonos-componenten?
Badge +1
Ik bedoel dat nu de playbar bedraad connect met mijn netwerk, echter zie ik dat de 3 pkay:1's dmv het sonoswerk koppelen aan de playbar. Nu wil ik dat alles draadloos connect op mijn airport extreme omdat dat netwerk veel beter en sterker is. Maar dat lukt niet want zodra ik de netwerkabel uit de playbar haal zijn alle speakers disconnect
Badge
Heb je nu problemen met je Sonos setup, anders zou ik het lekker zo laten?
Reputatie 4
Badge +3
Zodra er in een Sonos-installatie meerdere componenten aanwezig zijn, is SonosNet verreweg te preferen boven een wifi-setup. Performance, kwaliteit en stabiliteit zijn beter. Wil je desondanks SonosNet inruilen voor wifi, kijk dan hier. Ter informatie geef ik drie relevante discussies die eerder op dit forum zijn gevoerd: deze, deze en deze.
Badge +1
Inmiddels even ingelezen...
Blijkt dat je met een 5.1 opstelling altijd de Playbar aan een draadje moet hangen en daarmee sonosnet opzet.
Ook is het wel een voordeel dat je een apart netwerk opzet waar alleen jou speakers in zitten, dus alle iPad's iPhone's enz en dat zijn er hier nogal wat zitten dus niet op dat netwerk wat bandbreedte scheelt.
Ergens is het wel jammer want die airport extreme is echt een super breed en stabiel netwerk, en ik zou dan evt een gastnetwerk kunnen aanmaken voor alleen sonos.

thanx voor alle reacties.
Reputatie 4
Badge +3
Blijkt dat je met een 5.1 opstelling altijd de Playbar aan een draadje moet hangen en daarmee sonosnet opzet.
Nee, dat is niet waar, het kan ook via de wifi-optie. Toch heeft de SonosNet-optie de voorkeur.

Ergens is het wel jammer want die airport extreme is echt een super breed en stabiel netwerk
Dat mag zo zijn, SonosNet is een dedicated network en veel stabieler dan wifi via een Airport Extreme.

ik zou dan evt een gastnetwerk kunnen aanmaken voor alleen sonos.
Wat zou daarvan het voordeel kunnen zijn?
Badge +1
Ok ik dat dat het sonos netwerk ook een gewoon wifi netwerk zou zijn.
Dat gastnetwerk dus dedicated voor sonos boxen dus geen interference met andere apparaten.
Toch tegenstrijdig dat de playbar al dan wel of niet bedraad moet zijn.
Maar het is idd zo dat het momenteel erg goed werkt dus heeft het weinig oordeel om e.a aan te passen
maar van de zomer ben ik bang dat het sonos netwerk te kleine is en ik geen bereik in de tuin hebt.
Mijn Airport haalt dat namelijk wel vandaar dus die wifi opstelling.
Reputatie 4
Badge +3
Als je in de tuin geen gebruik blijkt te hebben, koop dan een tweedehands Bridge op Marktplaats en zet die halverwege de tuin en de dichtstbijzijde Sonos-component.
Badge +1
Dat is id ook een idee, die dingen kosten nu bijna niets meer
Badge +1
Nu ben ik natuurlijk wat aan het rommelen geweest en ineens hebben mijn bijde ipads moeite om met het sonosnetwerk te connecte, ofwel de ipad ziet de sonos niet meer en moet ik een aantal x de vliegtuigmoden aan/uit zetten, en ineens werkt het dan weer, heel vreemd.
Het valt me ook op dat ik eerst de playbar als gekoppelde zp ziet staan en nu ineens mijn play:1 in de keuken als gekoppelde zp.
Vraag is wat bedoelen ze daar dan mee gekoppelde zp? Want de playbar is de enigste die verbonden is dmv een netwerk kabel.