Mening over Dolby Atmos muziek?

  • 25 February 2022
  • 6 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Goedemorgen!

Zijn er mensen die ook muziek luisteren met dolby atmos? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben vooral benieuwd op welke manier. 

Reputatie 4
Badge +3

Goeiemorgen,

 

Ik haak even in als verse Sonos gebruiker sinds een paar weken. Zelf gebruik ik Apple Music als mijn muziek-dienst.

Zover ik heb kunnen ontdekker is afspelen op dit moment alleen mogelijk wanneer je (in mijn geval) Apple Music afspeelt via de ap op de Apple TV 4K en via je tv speelt (welke dan ook eARC heeft)

Het afspelen van Apple Music via de Sonos-app haalt ook het geluid rechtstreeks van de apple servers, maar bied (nog) geen ondersteuning om de muziek af te spelen in Atmos en/of Lossless (ALAC). Dit zou technisch wel mogelijk zijn, maar daarvoor moeten er tussen Apple en Sonos nog wat knoppen omgezet worden. Ik hoop dat dit in de toekomst alsnog gaat gebeuren.

 

Wat betreft de luisterervaring…. Ik ben ik bezit van zo’n Apple tv 4k met een tv die eARC heeft en ben daarmee dus in staat om dit te doen. Ik moet zeggen dat het een hele andere beleving is van muziek luisteren. Op dt moment heb ik de Sonos ARC samen met 2 Sonos One SL’s en de weergave is erg goed. In mijn oren klinkt het niet als een must, het is erg persoonlijk natuurlijk. Wanneer ik muziek afspeel via de Sonos-app of rechtstreeks van de streamingservice zelf en met Airplay2 dat naar de Sonos stuur, is voor mij het geluid ook zeer indrukwekkend. 

Reputatie 5
Badge +3

Bedankt voor je bericht!

Ik ben zelf ook nog een nieuwe Sonos gebruiker.

Maar was er ondertussen al achter dat het via de Sonos app of tv app niet mogelijk is. Maar ik moet zelf ook zeggen dat ik erg onder de indruk ben waneer ik naar Apple music of Spotify luister via de Sonos app. Onze woonkamer is nog niet helemaal ingericht (meubels die nog geleverd moeten worden) het is nog een grote echo put, maar kan nu al genieten van de Sonos. 

Reputatie 4
Badge +3

Hier een video, waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe het allemaal werkt:

 

Ik kon via de tidal app op mijn LG tv ook atmos muziek afspelen. 

Het werkt best aardig, maar net als dts en dd 5.1, muziek is het vaak meer een gimmick. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik was de Tidal app nog niet tegen gekomen op mijn tv, misschien toch maar eens een proefabonnement proberen.