Beantwoord

Knipperend wit licht


Hallo,

ik schrijf dit bericht namens mijn ouders. Ze hebben een playbar en 2 Sonos sl. Alles heeft goed gewerkt, tot nu. Ik krijg met geen mogelijkheid de Sonos sl’s meer als achter speakers/surround speakers. Resets uitgevoerd, modem gereset, opnieuw proberen toe te voegen, alles doorlopen bij support. Ik kom er niet meer uit. Er blijven vraagtekens staan bij de 2 sl’s. Als ik ze toevoeg geeft hij een melding dat er een probleem is.  De playbar werkt en ik kan er ook muziek naar streamen. De sl’s blijven langzaam wit knipperen. Ben er al uren mee bezig. Er is niks verandert kwa internet provider of de thuis situatie. Ik heb zelfs de playbar opnieuw geïnstalleerd om te kijken of het daar aan lag. Deze werkt daarna weer correct.  
 

ik hoor graag van jullie. 
 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 1 August 2021, 18:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ze lijken dus je netwerk niet te vinden. Is de playbar soms bedraad aangesloten en staat vervolgens de WiFi uit voor de playbar in de app? 
 

Hallo erooij. De playbar is via WiFi aangesloten. WiFi staat op inschakelen. 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de speakers al eens een tijdje van de stroom gehaald zodat ze een nieuw ip adres kunnen ophalen? 
Zijn de speakers ook niet per ongeluk zichtbaar in een andere “kamer”?

Heb ze er een half uur afgehaald. Nu weer aan het toevoegen. De Sonos app ziet ze wel. Volg de stappen, 1e is stroom er af en er op. Dan de modem resetten. Dan WiFi wachtwoord invullen. Nu krijg ik foutmelding “ er deed zich een probleem voor met je Sonos sl met WiFinetwerknaam” keuze opnieuw en probeer ander product. Dit heb ik heel vaak gedaan. Zonder resultaat 🥲

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee wat dit kan veroorzaken, maar heb je ook de mogelijkheid om de surrounds te verwijderen in de software? Je gaf aan dat je 2 vraagtekens ziet, dus ergens is er een besef dat er nog surrounds zijn.

Dan zou ik, voorzover nog niet gedaan, een reset doen van de sl’s om zo opnieuw te kunnen beginnen.

Sonos One Resetten

Sonos One zwart naar fabrieksinstellingen

  1. Haal de stekker uit het stopcontact
  2. Druk de Join knopSonos Join knop in en houd deze ingedrukt terwijl je de stekker weer in het stopcontact doet (laat hem niet los)
  3. Houd deze knop ingedrukt en wacht tot het lampje oranje/wit gaat knipperen
  4. Laat de Join knopSonos Join knop los en wacht tot de Sonos One groen knippert
  5. Wanneer hij groen knippert is de reset gelukt en kun je hem opnieuw instellen

Djw Erooij voor je hulp en advies tot dusver. Mijn zoon is nu naar huis. We werden er langzamerhand ‘gek’ van. Vlg x proberen….ik zelf durf er niet mee aan de gang. Gr 

Badge

Hi ik ervaar hetzelfde probleem. Vorige week op vakantie geweest en haal dan meestal stekkers uit mijn duurdere apparatuur. 
zo ook bij mijn playbar, Sonos 3 en twee Sonos One ( als surroundgeluid speakers) Allen via WiFi aangesloten. 
 

Alles doet het op de One’s na ze functioneren niet als surround en kan ze ook niet zien in de app

 

gisteren alles gereset en leek het de hele avond goed te werken. Maar helaas nu niet meer

Reputatie 7
Badge +3

Alles van de stroom incl. router. Vervolgens alles weer opstarten met als eerste de router en dan de playbar. Daarna de overige speakers. 

Dat hebben wij ook gedaan. Gereset en weer opgestart en ook 24 uur stroom eraf en ook WiFi gereset. Modem / router gereset. Maar niks helpt, helaas.

Dan zegt het weer, kan product niet vinden, en lampjes blijven wit knipperen. Niet snel maar langzaam. En steeds opnieuw geprobeerd en alle toeters en bellers op internet erover gelezen en ook gedaan. Maar het lukt gewoon niet. Echt om moedeloos van te worden.

Reputatie 7
Badge +3

Morgen even bellen met de Sonos helpdesk. 

Badge

Alles van de stroom incl. router. Vervolgens alles weer opstarten met als eerste de router en dan de playbar. Daarna de overige speakers. 

Zal het ook eens in die volgorde proberen. Ik heb wel alles herstart. 

Badge

Alles van de stroom incl. router. Vervolgens alles weer opstarten met als eerste de router en dan de playbar. Daarna de overige speakers. 

Dit lijkt te werken. Speakers komen vrijwel direct online. 
ik zal nu nog even afwachten hoe het verloop gaat zijn. 
 

dank voor zover!

Reputatie 7
Badge +3

👍

Badge

Helaas is het probleem weer terug. De speakers achter werken niet meer. In de app staat nu mijn playbar +?+?

Diagnose is 553941464

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Raybvg,

Probeer beide achter speakers te herstarten door de stekker er voor 5 seconden uit te halen en er terug in te steken. 

Controleer daarna of de speakers weer normaal verschijnen in de app. Indien dit niet zo is:

Via het forum worden er geen diagnoses uitgelezen. 

Indien je ondersteuning wenst te krijgen op basis van je diagnoses, dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Badge

Hallo @Raybvg,

Probeer beide achter speakers te herstarten door de stekker er voor 5 seconden uit te halen en er terug in te steken. 

Controleer daarna of de speakers weer normaal verschijnen in de app. Indien dit niet zo is:

Via het forum worden er geen diagnoses uitgelezen. 

Indien je ondersteuning wenst te krijgen op basis van je diagnoses, dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Hallo Dylan,

 

dat heb ik gisteren gedaan. Daarna is het probleem opgelost. Maar komt nu toch weer terug. 
 

ik zal even telefonisch contact zoeken

Hallo allemaal, ik heb telefonisch contact gehad met Sonos support en dit is een bekend probleem. Er zit een bug in hun systeem en ze zijn aan het gegevens verzamelen om een update te maken. Die update moet er binnenkort aankomen. Maar wanneer was niet aan te geven. Dus steeds kijken of er een update is in de Sonos appen dan moet het goed komen. Dank je wel allemaal voor het meedenken en advies en veel succes allemaal. Gr Onny

Reputatie 7
Badge +3

Goed om dat hier te melden. Vreemd dat Sonos zelf niet open is met dit soort informatie. Zelf een surroundopstelling met een playbase en ik ervaar geen problemen. E.e.a. zal dus sterk afhankelijk zijn van de configuratie, maar je leest momenteel best wat problemen met wegvallende speakers. 
Voordat iedereen nu zijn configuratie gaat resetten, met eventueel verlies van configuraties, zou het toch prettig zijn hier te lezen dat er gewerkt wordt aan een oplossing voor een bekend probleem. 

Bij mij speelt dit probleem ook, is hier al een update/oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou niet inhaken op het probleem wat een ander ervaart. Problemen zijn afhankelijk van situaties en persoonlijke omstandigheden. 
Zonder meer info is het moeilijk te helpen. Wat heb je zelf al gedaan, wat is je configuratie, welk netwerk/apparatuur heb je etc.

Bekend is dat er een probleem met wegvallende speakers is bij KPN. Dit is ontstaan na een update van kpn op een bepaalt type router. Hier is bij kpn en op dit forum genoeg over te vinden.