Beantwoord

Instellen home cinema systeem

  • 6 May 2023
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hallo, Ik had reeds een Playbase, 2 play 5 en een Sub gekoppeld voor surround. Wat geen echte surround is natuurlijk. Nu heb ik 2 One SL bijgekocht om het echte surround effect te krijgen. Toen ik deze toevoegde aan dezelfde kamer als de overige apparaten (met name Living), stonden deze niet bij Living, wel bij Living 2. Ik moet dus beide kamers apart starten. Voor muziek geen probleem, wel voor TV/Film. Hoe krijg ik de 2 OneSL in de oorspronkelijke living? Kan aub iemand me helpen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 6 May 2023, 15:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Je uitgangspunt klopt niet. Sonos doet met een Playbase maximaal 5.1: FL-Center-FR (dus 3) met de Playbase, RL en RR met de Play 5’s (maakt samen 5) en de .1 met de Sub. Samen 5.1, gewoon prima “echte” surround. De surroundset vormt één “kamer” in het Sonos systeem. Je hebt het maximale bereikt voor dit systeem op surroundgebied - mogelijk kan er enkel nog een Sub (Gen 3) bij.

Twee extra speakers kunnen dus niet in dezelfde Sonos “kamer”. Ze zouden voor surround ook niet zoveel toevoegen naar mijn mening.

Badge

Dank voor je antwoord.

mik heb dus een miskoop gedaan. 😢

Reputatie 7

Voor je beoogde doel helaas wel. Mogelijk kunnen ze nog terug?

 

Aan de andere kant: de One SL is ook goed voor in de keuken of de werkkamer……

Badge

Daar heb ik er al staan

Reputatie 7

Tja. Dan is het hopen dat ze terug kunnen. Anders Marktplaats…….

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou je bestaande opstelling geen echte surround zijn? Geluid voor en achter is volgens alle definities gewoon surround en wanneer de ook nog eens van boven komt dan wordt het Atmos