Vraag

Ik krijg niet altijd 5.1 sound op mijn systeem.


Badge

Hallo,

Ik maak gebruik van een Sonos soundbar, 2x Sonos 1 en 1x de Sub.
Op mijn Samsung TV is de Neflix app geïnstalleerd en ik heb tevens een Nvidea Shield waarmee ik ook Neflix kan kijken.

Nu komt het de laatste tijd regelmatig voor dat ik een film of serie NIET in 5.1 sound kan kijken via de TV maar als ik dan Netflix kijk via de Shield dan gaat dat bij dezelfde film of serie wel.

Als ik dan later op de dag dit weer eens probeer gaat het soms weer wel of de volgende dag weer wel.
Op het moment dat het niet werkt zie ik ook niet het 5.1 sound teken achter de titel van de film/serie staan.
Als ik kijk via de shield staat dat teken er wel.

 

Kan dit aan Sonos liggen of toch aan mijn TV ?

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7

De belangrijkste aanwijz9ing voor wat je systeem weergeeft is niet dit scherm, maar wat de app zegt als je de Playbar aantikt. Verschilt dat?

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik de schermafbeeldingen zie is dit een Netflix instelling. Kennelijk is de ene aflevering wel in 5.1 opgenomen en de andere niet. Wanneer er echt een verschil in dezelfde aflevering of film zit dan zou ik de vraag bij Netflix droppen. 

Badge

Nee dat is het probleem niet want ik ervaar het probleem bij dezelfde film of serie.
Rechtstreeks via de TV gaat het niet altijd goed. De ene keer wel de andere keer niet.
En ik verander niets in de instellingen van wat dan ook.
Via de Shield gaat het altijd wel goed. Bij dezelfde film/serie dus.

Badge

De belangrijkste aanwijz9ing voor wat je systeem weergeeft is niet dit scherm, maar wat de app zegt als je de Playbar aantikt. Verschilt dat?

Ik ga vanavond kijken en laat het je weten.

Badge

Gisteren was het weer zover en had ik geen 5.1 sound als ik Netflix kijk via de app van de Samsung TV.

Ik heb de app van Sonos geopend en zie dan het onderstaande;

 

Hoewel er dus “Dolby Digital 5.1” staat heb ik dat dus niet.
Als ik in Neflix dan bij de details kijk zie ik het onderstaande

 

En als ik dan Neflix opstart via mijn Nividea Shield kan ik wel 5.1 sound krijgen.

 

ik hoop dat het duidelijk is voor jullie en daardoor een oplossing kunnen geven :)

Reputatie 7

Als de Sonos app zegt dat je 5.1 krijgt ga ik ervan uit dat je dat hebt. Wat zeggen je oren?

Badge

Die zeggen dat ik zeker weet dat het niet zo is en dat hoor ik direct als ik de film/serie opstart …… :)

Reputatie 7
Badge +3

Denk toch dat deze vraag bij Netflix neergelegd moet worden. Je geeft zelf aan dat er verschillende teksten zijn afhankelijk van hoe je Netflix opstart. De getoonde foto’s hebben als bron Netflix en dat is dus leidend. Kennelijk lijkt de uitsturing voor Sonos wel 5.1, maar is jouw ervaring op dat moment anders. Dat kan dan toch alleen aan de bron liggen, dus Netflix. 

Reputatie 5
Badge +3

Er zit idd verschil in de apps van bijvoorbeeld Netflix of Videoland. Als we op onze nieuwe tv beneden naar Videoland kijken werken de ondertitels niet (bekend probleem bij videoland) als ik boven met de chromecast naar Videoland kijk werkt het wel. Het zou dus ook best kunnen dat er bij Netflix verschil zit in geluid bij de verschillende apps.

Badge

Maar is het dan niet vreemd dat het dan weer wel en dan weer niet werkt? 

Ik zou dan denken altijd wel of altijd niet...... 

Reputatie 7
Badge +3

Maar omdat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet en je dit aantoont met schermafbeeldingen vanuit Netflix, moet je deze vraag dus bij Netflix neerleggen. Op de werking van Netflix kan Sonos geen invloed uitoefenen.