Vraag

ik krijg geen gespoken woord via tv naar sonos one

  • 4 December 2019
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Ik krijg geen gesproken woord van een tv programma naar mijn sonos one, ik hoor dit alleen via de play base en via d3 sonos one hoor ik alleen achtergrond geluid en of muziek. De vraag is kan dat anders?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

De surround speakers hebben een totaal andere functie.

Spraak komt altijd vanuit de voorkant, vanuit het midden kanaal van de soundbar.

Surround speakers zijn er voor ‘t omgevings geluid zoals de film-maker dit in gedachte had.

Dus de helicopter in een film die van achteren komt aangevlogen, en uiteindelijk in de film naar de diepte weg vliegt, deze hoor je dan op je surround speakers al aankomen.

Zie graag onze Community Post welke dieper ingaat op het Home Theater segment van Sonos.

Hoi Tim, dank voor je antwoord, ik heb het uit geprobeerd, klopt!😊

Beste,

Ik heb een beam met 2 one's.

Ik wist dat het spraakgeluid uit de beam komt maar vandaag kreeg ik opeens op 2 verschillende zenders het spraakgeluid uit de one's. Dit was eigenlijk zeer goed gezien mijn partner minder goed hoort. Helaas na een tijdje was het spraakgeluid weer enkel via de beam te horen.  Enige verklaring hiervoor of liever nog een tip om dit terug te kunnen hebben?

Alvast dank. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik herken dat inderdaad ook wel eens. Dit is echter heel kortstondig en zal gezien moeten worden als een foutje in de verwerking van het geluid in de uitzending of de tv. Sonos speelt wat het ontvangt en hier is verder weinig aan te doen 

Ditzelfde geldt voor de sterkte van het surroundgeluid, dat is bij de ene zender veel sterker geregeld dan bij de ander.

Ok, bedankt voor de reactie en de info!