Vraag

Hoorbare tik Play 1´s bij uit- & inschakelen volume en overgang tussen tracks en tv-zenders.

  • 7 March 2017
  • 6 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb twee(2) Play 1’s ingesteld als surroundspeakers icm de playbar en de sub.
Het volume vd Play 1’s staat geconfigureerd in de modus “sfeervol”

Tijdens het afspelen van muziek hoor je tijdens de overgang naar een volgend af te spelen track, een licht hoorbare tik. Dit is erg storend aangezien de Play 1’s aan weerszijden van de zitbank staan opgesteld en je hier dus vrij dichtbij zit.
Dit gebeurt ook als het geheel als geluidsbron voor de TV staat ingesteld en ik schakel tussen diversen zenders / channels.
Ook bij het uit- / inschakelen van het geluid bv door “mute”, pauze ed, hoor ik deze tik.

Enkel de twee Play 1’s doen dit.
Bij de Playbar hoor ik het niet en ook bij een Play 5 (gen.2) geen klachten. (De Play 5 lus ik meestal bij de groep in tbv het afspelen van muziek, zodat ik ook in de keuken naar dezelfde muziek kan luisteren)
Koppel ik de Play 1’s los als surroundspeakers (“surround speakers verwijderen”) en gebruik ik ze als losstaand individueel stereopaar, ook dan houd ik dit probleem. In opstelling dus geen verschil.
Het ligt dus schijnbaar aan de Play 1’s zelf.

Wie herkend dit probleem?
En of zou dit aan de laatste update (7.1) kunnen liggen?

In het forum lees ik hier en daar dat voornamelijk de Play 1’s nog wel eens problemen geven in zuiverheid van geluid alsmede het produceren “bijgeluiden`…..

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Is de tik hoorbaar op beide PLAY:1's? Zou je voor mij een diagnose inwillen sturen nadat de tik hoorbaar is, post je bevestiging's nummer hier.
Reputatie 1
Badge
bevestigingsnummer is: 7171097
Reputatie 1
Badge
Beste Ryan,
Bedankt voor je reactie. Bovenstaand het bevestigingsnummer vd diagnose.
En ja, de tik is bij beide Play 1's hoorbaar!
Is mij niet geheel duidelijk wanneer ik exact een diagnose moet maken. Kost de app eventjes tijd qua aanmaken en verzenden. Het geluid zit m net tussen de overgang van 2 muziektracks en / of het zappen naar ander de tv kanaal in.
Reputatie 1
Badge
De tik / klik is ook aanwezig tussen diversen reclames op tv. Het lijk erop als er een geluidloos moment is en er opnieuw geluid ingezet wordt dit hoorbaar is. Dus zowel bij inzet van een nieuwe commercial, muziektrack of het zappen tussen tv zenders. En het zijn enkel de play 1's die dat doen....
Reputatie 5
Badge +2
Om je beter te kunnen voorzien van feedback en advies. Wil ik je vragen om onze helpdesk even te bellen. Ons nummer vind je hier.
Reputatie 1
Badge
Het probleem is inmiddels opgelost!
Na ruim 1.5uur persoonlijk telefonisxh support en aandacht voor de kwestie, helaas niet het probleem (van afstand) kunnen verhelpen. Uiteindelijk 2 nieuwe ontvangen, aangesloten en het probleem is over.....! Geweldig ik kan weer als vanouds genieten van dit prachtige product! Mijn dank is groot!