Vraag

home cinema wat doen ??

  • 27 December 2017
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Badge
Beste , zijn weer kerstdagen en het regent weer cadeausjess 😛 , ik had al een playbar en sinds kort een sub erbij. graag wil ik nu de lijn doortrekken om mijn homecinema volledig te maken met extra speakers,... wat doe ik het beste ? 2xplay:1 of de play 3 voor een goed cinema geluid. natuurlijk gaat het de play:3 worden voor een beter geluid maar ik wil niet extra geld uitgeven terwijl het misschien perfect te doen is met de play:1's kan iemand mij hier een eerlijk en goed advies over geven?... alvast bedankt en prettige feestdagen nog!!!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge
Heel goed te doen met de play 1, maar de 3 geeft zeker nog een beter ervaring. Denk er wel aan dat je net als de play 1 twee boxen nodig hebt om een stereopaar te maken. Een enkele box achter als surround werkt niet.
Reputatie 7
Badge +2
2x play1 voldoet prima als surround speakers.
Weet dat surround alleen omgeving's geluid is. dus spraak en dergelijke ga je hier niet van vernemen.
Tevens moet de TV ook wel een Dolby signaal doorgeven wil je de achter speakers gaan vernemen.
Badge
dank jullie wel om te reageren op mijn vraag, Ik heb ondertussen wat onderzoek gedaan ivm homecinema surround,.. en als we eerlijk gaan zijn kan sonos dat niet helemaal weergeven zoals bij een b&w of een ander merk dat DDS weergeeft maar alleen stereo geluid,.. omdat ik tevreden ben van sonos hun design en gebruiksgemak en natuurlijk ook over hun fantastisch geluid wil ik dus ook het maximale eruit halen om die home cinema rond vliegende kogels in de huiskamer te benaderen. als u zegt dat het voldoende is om dat met de play:1's te doen is dat natuurlijk een fijne besparing tegenover ik dan daarvoor de play:3 of zelfs de play:5 voor moet gebruiken ..... de zitruimte voor een film ervaring 😉 is zo'n 25m2
Goed uiteinde en een goed begin in 2018
mvg, Guido
Reputatie 7
Badge +2
Als we naar kosten kijken zou ik zeggen dat de Play:1's voldoende zijn.
Surround speakers geven vaak al wat minder geluid dan de Playbar zelf, niet elke film is een Dolby film, waarin de surround speakers geen geluid zullen geven bij een stereo signaal.
Heb persoonlijk laatste mijn Play:5 speakers van de kinderkamer en slaapkamer verwisselt voor de Play:1 speakers die ik als surround had staan, uiteraard Play:5 speakers zijn wat voller en hebben betere bas-tonen, maar voor de surround opstelling ervaar ik weinig verschil.
Voor muziek is dit wel een ander verhaal, heb onder de surround instellingen van de Playbar de instelling van Sfeervol naar Volledig omgezet ( voor muziek ) waarin de surround speakers voller geluid geven als je bijvoorbeeld Spotify of iets anders qua muziek afspeelt.
Dus voor mijn films e.d. was de omwisseling niet perse nodig, maar voor het afspelen van muziek is de ervaring wel beter.
En de Play:1 speakers kunnen de kinder muziek en het alarm in de ochtend ook prima verwerken. 🆒
Badge
dank u voor u reactie, ik denk dat ik weet wat ik nu moet doen,... kga starten met de play1's en als ik merk dat het mij te weinig geeft wat ik er van verwachte kan ik ze idd ook in ander kamers gebruiken en kan ik nog omschakelen naar de play:3 of 5 thnx ,.... mvg Guido.