Beantwoord

Hoe schakel ik terug naar het geluid van de TV op de beam?

  • 15 July 2018
  • 28 reacties
  • 26723 Bekeken

Sinds gisteren de nieuwe beam binnen.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om het geluid van de TV terug te krijgen als ik iets via AirPlay of via de Sonos app heb afgespeeld.
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Ryan A 31 August 2018, 09:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Zelfde probleem hier, net de set een dag binnen. Als ik de knop ‘automatisch afspelen tv’ aan en uit zet doet het geluid op de tv het weer. Weet iemand hoe dit komt?

Even van zender veranderen en weer terug?
Hier met de Base wel het geval...

Of even naar de instellingen gaan in de Sonos App, instellingen kamer, daar je kamer selecteren waar de Beam staat, en dan 'tv' selecteren, en dan staat automatische afspelen tv aan en die eronder ook.
Dan kun je even van zender switchen en springt hij over op de tv.
Van zender wisselen doe je dat op de TV of op een aparte ontvanger? Ik heb een aparte ontvanger en dan werkt dat, vrij logisch, niet. Heb wel heen en weer gewisseld tussen HDMI bronnen maar dat werkte niet. Uit en aanzetten van de TV wel, maar vind ik omslachtig.
De optie in de App, laatste versie IOS kan ik niet vinden ?
Ik heb de speaker afgekoppeld en retour gestuurd, nog voor deze officieel uitkomt.
Jammer. Hele mooie speaker, fantastisch geluid bij muziek, maar waardeloos voor TV.
Geluid gaat alle kanten op en ik verlies regelmatig (en dat in 2 dagen) de verbinding met de speaker waardoor ik helemaal geen geluid meer heb.
In eerste instantie dus alleen bij het teruggaan van muziek naar TV. Later ook spontaan tijdens het TV kijken. 1 keer was de speaker alleen nog te verbinden na een power cycle. Heel jammer.
Dat is snel en jammer!
Hoe had je deze aangesloten? Optische kabel of via HDMI?
Instellingen van de tv ook goed staan mbt audio uitvoer?

Als ik muziek luister en de Tv staat aan en verander van zender spring de base automatische over van muziek naar tv.
Inderdaad heel jammer. Verwachtingen waren hoog zeker nadat ik een paar dagen eerder 2x play:1 had aangesloten. Echt super geluid. De beam ook, maar niet voor TV.

Via HDMI-arc. De manier om de beam aan te sluiten.
Verander je van zender op de TV of, net als ik, op de setup box?
Setup box.
Ik had gisteren hetzelfde probleem. Ik ga de suggestie van switchen naar ander tv kanaal maar eens proberen. Maar wat doen jullie dan als je netflix kijkt (via (smart)tv-app of Apple tv). Ik heb de Setup box dan gewoon uit.

Eerlijk gezegd vind ik dat Sonos dit probleem maar zelf softwarematig moet oplossen. Waarbij je bijvoorbeeld als gebruiker kan aangeven wat voorrang krijgt boven wat (streaming > ARC bijvoorbeeld) bij dubbele uitvraag richting de Beam. Én dat de Beam bij nog maar 1 uitvraag (bijvoorbeeld ARC) deze automatisch weer activeert. Switchen van tv kanaal bij Sonos in 2018, dat had ik niet verwacht.....

Ik vind dit een fout in de software, maar goed heb geen vergelijk met andere soundbars.

Ik heb het probleem dat ik met een aangesloten beam op HDMI/arc het geluid niet meer uit de TV speakers kan krijgen. Iedere keer als ik op de TV de tv speakers selecteer (Samsung the frame) schakelt hij automatisch weer terug naar de Beam. Ongeacht de instelling in Sonos automatisch afspelen op TV. Iemand een idee?

Optische kabel van tv naar de bar toe, Apple tv neemt hem automatische over...
Mijn tv heeft prio, dus die neemt hem automatische over.
Zoals ik al zei. Even in de instelling kijken.
Optische kabel van tv naar de bar toe, Apple tv neemt hem automatische over...
Mijn tv heeft prio, dus die neemt hem automatische over.
Zoals ik al zei. Even in de instelling kijken.


ok, maar ik gebruik HDMI-ARC, maar ik zal eens kijken. Ik ga ook maar even Sonos even om hulp vragen...
Reputatie 5
Badge +2
Het beste is om inderdaad even onze support te bellen als je problemen heb met het aansluiten van je BEAM. Is het inmiddels gelukt?
Reputatie 7

Hmm. Dat is geen probleem - dat is zoals het hoort. De Beam is ontworpen om altijd het geluid van de TV weer te geven. Hij zal via HDMI dus altijd de TV de opdracht geven om het geluid naar hem toe te sturen - zelfs als jij de TV een andere opdracht geeft.

De enige mogelijkheid om de Beam niet het geluid te laten overnemen is om de HDMI-kabel eruit te halen of om de stroom eraf te halen.

Sinds gisteren de nieuwe beam binnen.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om het geluid van de TV terug te krijgen als ik iets via AirPlay of via de Sonos app heb afgespeeld.
Iemand een idee?


Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik kan prima via de Sonos app Deezer en Tune-in afspelen op de Beam, maar als ik dit uitzet en de tv aanzet geeft de Beam geen kik. Ik heb in de Sonos app bij de televisie instellingen voor de kamer de vinkjes aanstaan en de Beam met HDMI-ARC aangesloten, maar als ik de Beam met de tv probeer te verbinden bij de instellingen in de Sonos app geeft hij aan dat er een ander apparaat interfereert met de Beam. Ik moet volgens de error melding alle HDMI kabels uit de tv halen en eerst de HDMI-ARC van de Beam dan weer aansluiten.
Dat helpt inderdaad, maar om dat nu iedere keer weer te doen is geen doen natuurlijk. In mijn tv zit op HDMI-2 de receiver aangesloten, die ik nu alleen als een soort veredelde HDMI switch gebruik voor mijn XBOX, Blu Ray speler, etcetera. Deze zal dan ook de storing veroorzaken (ook al staat de receiver uit), want als ik hem er helemaal uitlaat, heb ik het probleem niet. Ook dat is natuurlijk vervelend, want ook dan moet ik steeds weer een kabel uit of in de tv steken. Heeft iemand ditzelfde probleem en zo ja, hoe heb jij het opgelost? Zou een HDMI splitter in plaats van een receiver wel werken?
Reputatie 5
Badge +2
Mogelijk staat de instelling uit voor het automatisch afspelen van TV geluid. Ga in de app naar Meer, Instellingen en kies hier voor instellingen kamer. Klik op de BEAM en kies voor de optie TV. Als het vinkje uit staat van "automatisch afspelen" zet deze dan even aan. Controleer vervolgens de werking.
Hallo Ryan,
Bedankt, maar dit staat aangevinkt bij de instellingen van de kamer en dan tv.
Ook als ik eerst naar bladeren en dan tv ga, krijg ik de melding: "Er is een apparaat dat interfereert met de HDMI-aansl...".
Als ik de HDMI kabel van mijn receiver uit HDMI 2 ingang van de tv haal, gaat het wel goed. Zodra de HDMI kabel van de receiver wel in de tv zit, heb ik het probleem. Ook als de receiver uit staat. Dus alleen de HDMI kabel, of de stekker eruit halen van de receiver helpt. Niet echt ideaal. Ik ben bang dat ik een andere stekkerdoos zal moeten kopen met individuele aan en uitschakelaars, of een hdmi splitter, om het probleem te omzeilen.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Ryan,
Bedankt, maar dit staat aangevinkt bij de instellingen van de kamer en dan tv.
Ook als ik eerst naar bladeren en dan tv ga, krijg ik de melding: "Er is een apparaat dat interfereert met de HDMI-aansl...".
Als ik de HDMI kabel van mijn receiver uit HDMI 2 ingang van de tv haal, gaat het wel goed. Zodra de HDMI kabel van de receiver wel in de tv zit, heb ik het probleem. Ook als de receiver uit staat. Dus alleen de HDMI kabel, of de stekker eruit halen van de receiver helpt. Niet echt ideaal. Ik ben bang dat ik een andere stekkerdoos zal moeten kopen met individuele aan en uitschakelaars, of een hdmi splitter, om het probleem te omzeilen.

Officieel ondersteunt Sonos alleen het rechtstreeks aansluiten van de Sonos op de TV, niet op splitters of andere decoders en convertors.
Dus de Beam willen we het liefst rechtstreeks op de HDMI Arc poort van de TV aangesloten zien.
Hallo Ryan,
Bedankt, maar dit staat aangevinkt bij de instellingen van de kamer en dan tv.
Ook als ik eerst naar bladeren en dan tv ga, krijg ik de melding: "Er is een apparaat dat interfereert met de HDMI-aansl...".
Als ik de HDMI kabel van mijn receiver uit HDMI 2 ingang van de tv haal, gaat het wel goed. Zodra de HDMI kabel van de receiver wel in de tv zit, heb ik het probleem. Ook als de receiver uit staat. Dus alleen de HDMI kabel, of de stekker eruit halen van de receiver helpt. Niet echt ideaal. Ik ben bang dat ik een andere stekkerdoos zal moeten kopen met individuele aan en uitschakelaars, of een hdmi splitter, om het probleem te omzeilen.

Officieel ondersteunt Sonos alleen het rechtstreeks aansluiten van de Sonos op de TV, niet op splitters of andere decoders en convertors.
Dus de Beam willen we het liefst rechtstreeks op de HDMI Arc poort van de TV aangesloten zien.

De splitter is dan ook in plaats van de receiver. De Beam blijft gewoon rechtstreeks op de HDMI-ARC aansluiting zitten, zoals nu ook het geval is.

Ik kreeg al een beetje die indruk ☺️ Ik heb graag zelf de controle … Heb bij gewoon TV kijken liever het geluid via de speakers. Vooral vanwege het (net) niet niet synchroon lopen van beeld en geluid. Duik ik van het weekend in! Ik heb nu de optische uitgang aangesloten dan kan ik wel schakelen. Dank voor de reactie 👍

Reputatie 5
Badge +2
Heeft de TV misschien meerdere HDMI ARC aansluitingen? Als dit zo is, controleer of je de ARC functie uit kan zetten op de HDMI poort van de decoder. Als dit niet het geval is, is het beter om even de fabrikant van de tv te bellen. Wellicht dat zij weten waar het probleem ligt.
Ik heb hetzelfde probleem. Instelling gecheckt, tv af en op, van zender verwisselen, .... Niets helpt. Ik heb geen tv geluid vanuit de tv. Ik kan via de app wel de tv selecteren als bron, maar dan wordt het play symbooltje niet verlicht, dus daar kan ik ook niets mee....
Jammer! De Beam is 2 dagen oud, werkte bij de installatie perfect.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Hanne, het Play-symbooltje hoort hier ook niet verlicht te zijn. Zou je eens een diagnose willen maken in de app? Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
536219540, dat is het bevestigingsnummer. Gisteren deed ze het op onverklaarbare wijze weer en nu weer niet...
Reputatie 7
Badge +2
536219540, dat is het bevestigingsnummer. Gisteren deed ze het op onverklaarbare wijze weer en nu weer niet...
Wil je verzoeken ons te bellen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers, te benaderen van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Ik heb alles gedaan wat hierboven staat.. ik krijg ook mijn tv geluid niet terug.
Dia.nr 278604408